maandag 3 mei 2021

BBB is hart nodig. En "hart" schrijf je met een t.

BBB is hart nodig. En "hart" schrijf je met een t.

Ook te beluisteren als podcast in 10 minuten:
https://soundcloud.com/watkanerbeter/bbb-is-hart-nodig


Wie niet inziet dat we aan een grote reset toe zijn heeft hartstochtelijk zitten slapen of doet nog gretig mee aan de rat race.

Dat mag iedereen inzien. Kijk maar om je heen. Is dit beschaving?

We mogen die mensen wel dankbaar zijn dat ze ons daarop hebben durven wijzen, zoals onze premier, zijn huichelachtige en hypocriete kabinet en de idioten van het world economic forum met 666 in het logo en met keizer Klaas Vaak oftewel Klaus Schwab aan het roer van de ark van Noach voor zwakzinnigen met identiteitsstoornissen.

Ik kende hun kunstjes allang want ik ben samen geweest met mensen die probleemloos kunnen aanschuiven bij dit clubje addergebroed. Ik was er dus reeds op voorbereid door jarenlang met schizofrenen (denk aan psychopaten en sociopathen) op te trekken die mij getraind hebben, onbedoeld en onbewust vermoed ik, met uitlokking en straf, met het projecteren van frustratie en furie, en getraind met het mij verwijten wat ze zelf doen. Ik was al bekend met het buitensluiten en isoleren van hen die weliswaar integer maar niet omkoopbaar zijn en dus niet deugen. 

Hypocriet gedrag het aanvalsmiddel bij uitstek

Zo leerden zij mij dat hypocriet gedrag het aanvalsmiddel bij uitstek is om de ander het leven zuur te maken, overigens zonder daar ooit in te slagen, want zoals leert enerzijds jou bij jezelf te komen en daar te blijven en anderzijds doet zo iemand zichzelf te kort. Het leert je "het" bij de ander te laten, je nooit te verdedigen en niet te vechten. Het leert je dat humor, liefde, geweldloosheid en relativering je overzicht en vrede in jouw hart geven, zonder de noodzaak om je te bewijzen.

Anders gezegd: het leert je zoeken. En het leert je van zoeken vinden te maken. (En van denken voelen. Om uiteindelijk van zoeken via via naar weten te komen.) En dat geeft vrijheid, rust en zelfliefde. Iets waar machtswellustelingen heel nerveus van worden.

Omdraaien

Het leert je ook iets fundamenteels over deze samenleving. Het leert, dat de meest voorkomende passieve (onzichtbare) agressie hem zit in "omdraaien", in "de ander beschuldigen van wat men zelf doet", èn het leert dat "de verzonnen stelling" het aanvalswapen bij uitstek is (waarbij de ander in de hoek wordt gedreven met een fictief oftewel verzonnen probleem waarvoor de ander verantwoordelijk wordt gesteld, wat de ander moet oplossen, waarvoor de ander de schuld krijgt en waarvoor de ander straf krijgt, als van een zelfbenoemd tribunaal met aanklager, rechter en beul ineen) en uiteindelijk gaat alles om de macht, om overheersen, en eigenlijk om bezitsdrang, met Schuld, Boete, Straf en Zonde (je weet wel: SBS-Z) als breekijzer om hun gelijk te forceren. En wat alleen werkt als de ander toegeeft. Als lokkertje, dus. 

(zelf)destructie, (zelf)sabotage en (zelf)haat

Dat gebeurt in het groot en in het klein. Wat ik zie gebeuren tussen mensen onderling als afspiegeling van een zieke maatschappij, lijkt in de kern te gaan om twee dingen: 

boetedoening, oftewel zelfkastijding, enerzijds; 

en

genoegdoening, oftewel afreageren op een ander, anderzijds.

Niet stabiel

We zijn niet stabiel. We missen eigenwaarde en zelfvertrouwen en da's altijd afkomstig van ons binnenste oftewel afkomstig van volwassen zieldialoog.

Daardoor moeten we wat en zoeken iets "om maar wat te hebben." Al is het burgertje pesten. Of: overmatig veel eten. Of drank, roken, druks, snoepen, winkelen, sporten, gamen, relaties, sex, enzo.

We zoeken afleiding van ons miserabele bestaan en dit lijkt de menselijke drijfveer te zijn achter het overal terugkerende drieluik "zelfdestructie, zelfsabotage en zelfhaat" - de onderliggende gedragingen van mensen die telkens tevoorschijn komen als meest essentiële dagbesteding. Waarmee we in feite onszelf te kort doen.

Verleiding en misleiding ter afleiding

Verleiding en misleiding ter afleiding zie ik continu voor mijn neus gebeuren. Normaal warm-menselijk, vriendelijk contact is schaars of heeft een beperkte houdbaarheid. Het vervliegt en maakt grimmig plaats voor iets anders in de categorie "zelfdestructie, zelfsabotage en zelfhaat". Zich uitend naar zichzelf of anderen via boetedoening/zelfkastijding of genoegdoening/afreageren.

Geestelijk arm en uitgeput

Geen wonder dat we niet gezond leven en doodgaan aan de meest vreselijke welvaartsziekten. Er is geen werkelijke welvaart en geen werkelijke rijkdom. Alleen financiële. We zijn geestelijk arm en uitgeput. We gedragen ons vreselijk en frustreren de boel uit protest, of uit verveling, en dus uit frustratie, of preciezer: uit verdriet, uit onmacht of uit boosheid. En boosheid is het product van verdriet en onmacht te noemen.

Wie het durft te zien ziet armoe en uitputting en da's niet door corona. Zelfmoorden, verkeersdoden en welvaartsziekten waren al leidend vóór die tijd. Ruim vóór 16 maart 2020 de maatregelen hun intrede deden. 

We zijn toe aan een reset maar niemand had er trek in. Mijn bedrijf was gericht op "het verbeteren van levenskwaliteit" maar ging onderuit vanwege te weinig klandizie. Ben kennelijk op de verkeerde planeet geboren of in de verkeerde eeuw. Dus rest mij niets anders dan toeschouwer te zijn. En dat doe ik. Met een glas in mijn hand. Gevuld met tranen. Soms van het lachen om zoveel stupiditeit maar meestal van verdriet, vanwege empathie of omdat  het van mensen af straalt en mij besmet.

Besmetten doen wij elkaar altijd telepathisch en dus ook op afstand

Besmetten doen wij elkaar altijd telepathisch en dus ook op afstand... dus preventie zoals afstand houden ("social distancing"), maar ook gezichtsbescherming of handen wassen is eigenlijk altijd zinloos; aan elkaar denken is al genoeg om ellende over te brengen of elkaar moedwillig te verwensen. Ik heb dingen gezien die niet kunnen en die wel gebeuren maar waar niemand over lijkt te willen nadenken - laat staan over wil praten - en waar niemand onderzoek naar lijkt te willen doen, maar die voor de echte observator glashelder zijn. Wij zijn onze eigen grootste vijand gebleken. De belangrijkste agressor van deze planeet. Zolang wij onze talenten dus zo negatief, destructief en extreem blijven inzetten is verbetering van kwaliteit van leven ondenkbaar, onbereikbaar en onmogelijk.

Uitgeput door negatieve bemoeizucht oftewel verwensing

Terwijl ik dit schrijf lig ik maar van uitputting in mijn bed (omdat ik weg wilde maar niet van huis kwam, mijn ogen zwaar werden), waar ik 's avonds niet in kom en 's morgens niet uit kan, zolang ik mensen ontmoet die zich aan mij opdringen, bezit van mij willen en alles willen ontregelen; een daad vol destructie, sabotage en haat die men gretig op een ander projecteert in de veronderstelling dat men daar zelf beter van wordt, of omdat men de ander niet gunt wat men zelf nooit gegund was, of gewoon voor afleiding. Al is het maar voor even. 

Toxische leefomgeving

Zo toxisch is onze leefomgeving. Zo ziek worden mensen gemaakt dat ze elkaar bespringen en klein houden. Dat is wat ik zie althans.

Daar kan ik niets aan veranderen en dat ga ik dus niet eens proberen. Het zou getuigen van vechten tégen. Liever dank ik voor de les, vergeef ik hen en ga mijn eigen weg.

Ik heb geleerd probleemloos en moeiteloos alleen te zijn en mij te vermaken op mijn eigen vierkante meter. Dat was een lange weg terug naar mezelf en kan ik iedereen aanraden.

Mensen parasiteren bij elkaar en misgunnen elkaar wat hen nooit gegund was

Het nadeel is dat mensen parasiteren bij elkaar en elkaar misgunnen wat hen nooit gegund was zodat je vanzelf al afstand houdt. Een wreed dilemma voor een geboren mensenhelper die niets anders wil dan iedereen gelukkig en gezond te zien en nooit stopt tot iedereen dat bereikt heeft maar dramatisch genoeg inziet dat hij daarin onmogelijk zal slagen zolang de mensen die het dichtstbij staan hem het liefst de hersens inslaan en zijn bloed willen drinken.

De zon schijnt altijd voor wie hem zoekt

Gelukkig is "hier" zijn geen straf voor wie het durft te zien. Zelfs als het regent, waait of koud is. Het is hier prachtig. Het is lente en de natuur schiet op. De vogels zingen mij toe en de zon schijnt altijd voor wie hem zoekt. Constateringen zijn nuttig voor het overzicht en nog nuttiger om hardop te melden wat je ziet en daarna vervliegt dat weer omdat het steevast verdrongen wordt door levenslust - zoals een liedje in je hoofd, het vooruitzicht van leuke activiteiten, een toffe uitwisseling en een lach. 

Wie zichzelf wat gunt heeft met anderen niets te maken, kent zelfliefde en rust en dat overstijgt alle vorm van (geforceerd gezocht) vermaak. Afleiding is dan niet nodig. Wel de rust om te wachten tot de volgende ingeving, die je op weg helpt.

Dat... heet: leven in vertrouwen.

rj

-

NB: BBB staat voor Build, Back, Better en is daarin is drie maal een omgekeerde 6 te zien; 666, dus. Vermoedelijk de eigenlijke en enige betekenis

bron: https://www.facebook.com/verdwenenkennis/posts/114608240769268/

voorgedragen in 14 minuten/start na 2 minuten:  https://www.facebook.com/verdwenenkennis/videos/452904572607604

't vervolg op...

Speech | als antwoord voor onwetenden die zich afvragen waar we ons nu zo druk over maken.
(voorgedragen in 12 minuten, te vinden op: https://fb.watch/5aR7fn251g/) https://www.facebook.com/watkanerbeter/posts/113267024236723/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten