dinsdag 22 juni 2021

WO-3 zit in onze hoofden - onze onderlinge strijd zit IN ons als Verdeel en Heers

"WO-3 zit in onze hoofden" |

Zondag was het vaderdag. Twee dochters bij verschillende moeders kreeg ik niet te zien. Zoon (de oudste van bijna 18) wel. Twee uur lang gesproken. Daar moet ik het mee doen. Daarna neefjes opgezocht op hun camping in de duinen en vermaakt op trampoline en in zwembad; ik lag er het eerste in. Zoals dat hoort.

Dit schreef ik vervolgens aan de vriend van mijn ex die mij 's avonds, op vaderdag dus 20 juni 2021, te woord stond nadat ik mijn jongste dochter niet te zien kreeg en geen antwoord kreeg op mijn sms aan de moeder met het "verzoek" om mijn dochter in vijf minuten haar verjaardagscadeautje te kunnen overhandigen. Omgangsregeling of niet... als men niet wil houdt alles op.

NB: het was inmiddels na 20 uur dus "zij (mijn dochter van bijna 11) lag al op bed" - maar naderhand zag ik dat dochter om half tien nog een oud appje zat te lezen op haar foon omdat ze toch niet kon slapen in de voor haar ronduit toxische (!) omgeving...
- -

H. Als antwoord op jouw vraag "vanwaar de spanningen tussen J en mij" citeerde ik een waardevolle uitspraak van Denzel Washington die ik gistermiddag aan mijn zoon van bijna 18 op vaderdag stuurde, temidden van enkele andere plaatjes waar wij het gaandeweg over hebben gehad: "Some people will never like you because your spirit irritates their demons."

Het antwoord op jouw vraag is simpel maar niet voor ieder zo makkelijk te begrijpen of te doorzien dus mag groeien in de loop der tijd.


Ik begin met mijn conclusie.

Het is een misvatting te suggereren dat er spanning tussen mijn dochters moeder en vader zit.
Het is oorlog.
Wereldoorlog Drie huist in de hoofden van de mensen hier in het westen en wordt uitgevochten via de kinderen. Dat is geen "spanning". Dan heb jij de essentie nog niet ingezien van wat er gebeurt tussen mensen onderling. Een valse vlag is voldoende om een ander de oorlog te verklaren en zo geschiedt continu. Da's geen spanning. Da's een eenzijdig onopzegbaar contract waar de ander ingeluisd en meegesleurd wordt én de schuld van krijgt. En straf.
-

Wanneer de ene ouder het contact van het kind met de andere ouder, wat onze/ieders wettelijke plicht is om te bevorderen (art 1:247-3 BW), niet bevordert maar tegenwerkt, én men ziet dat niet in maar men verdedigt eenzijdig de visie van een slechtwillende... dan is elke dialoog zinloos zonder ooit vruchtbaar te kunnen worden.

Het voorbeeld ligt vóór ons om te zien, wanneer het consequent een probleem wordt gemaakt om met het kind om te gaan. 't Kind mag haar vader niet zien wanneer zij wil en wordt agressief tegen de vader opgezet in deze westerse "cultuur". Voor wie het wil zien: agressie is leidend en wordt verdedigd door iedere betrokkene van het hele systeem.

Ik zie dit om mij heen wereldwijd gebeuren.

Wat men vergeet is hoe men daarmee voornamelijk zichzelf tekort doet.

De moeder wordt beschermd in dit westen, op het extreme af. De vader heeft het nakijken. Het kind betaalt de rekening.
Enkele ted-talks hierover illustreren dit. Zie onderaan.

Daarom mijn conclusie, opnieuw;

Het is een misvatting te suggereren dat er spanning tussen mijn dochters moeder en vader zit.
Het is oorlog.
Wereldoorlog Drie huist in de hoofden van de mensen hier in het westen en wordt uitgevochten via de kinderen. Dat is geen "spanning". Dan heb jij de essentie nog niet ingezien van wat er gebeurt tussen mensen onderling. Een valse vlag is voldoende om een ander de oorlog te verklaren en zo geschiedt continu. Da's geen spanning. Da's een eenzijdig onopzegbaar contract waar de ander ingeluisd en meegesleurd wordt én de schuld van krijgt. En straf.

-

Lees gerust mijn artikel over valse vlag: men verwijt de ander wat men zelf doet:
https://dagboekvaneenvreemdeling.blogspot.com/2021/06/valse-vlag.html

Besef dat jij zelf ook onder vuur ligt, van alles en iedereen, én dat de man het nakijken heeft als hij niet keihard inziet wat er gebeurt. Zie, hoe een vrouwelijke hoofdredacteur van een vrouwenblad na 21 jaar vijf maatschappij-ondermijnende uitgangspunten van verdeel en heers herkende in de handelwijze van vrouwen wereldwijd in het zo beschaafde westen; de man is niet te vertrouwen; de vrouw is slachtoffer; de vrouw moet egoïstisch zijn; sex staat los van liefde en huwelijk; en de carrière ervan de vrouw is leidend voor haar, niet het gezin of huwelijk - https://savethemales.ca/001904.html

Dank je voor jouw vraag en voor het lezen.

rj
-

meegestuurd in de email - naar H, de vriend van moeder, waaronder de prent van Denzel over spirit en demons


trauma... looks like
personality...
culture, even
---------- Forwarded message ---------

Van: rj
Date: zo 20 jun. 2021 12:49
Subject: Foto's
To: zoon van bijna 18


Foto's/plaatjes met rake teksten

sterke mensen voorkomen
dat anderen wordt aangedaan
wat hen is aangedaan


---------- Forwarded message ---------
Van: rj
Date: wo 16 jun. 2021 19:33
Subject: ted talks die ik jou wil laten zien
To: zoon van bijna 18


Deze tedtalks zijn van vrouwen en ik wil graag dat jij ze bekijkt/beluistert

Het voordeel is, dat het gaat om een VROUW die hier ook iets over zegt:

“What representing men in divorce taught me about fatherhood” – Marilyn York – https://www.ted.com/talks/marilyn_york_what_representing_men_in_divorce_taught_me_about_fatherhood/transcript

en:

“Meeting the enemy; a feminist comes to terms with the men's rights movement” – Cassie Jaye – https://youtu.be/3WMuzhQXJoY

en ook en misschien wel de belangrijkste:

What a sex worker can teach us about human connection – Nicole Emma –
https://youtu.be/r7xLfeTytns

Dit brengt mij telkens tot tranen.

rj



--

Tot slot en volledig uit context een prachtig filmpje dat hier natuurlijk geenszins thuishoort:

Naschrift:

Dochter van 16 die 11 dagen tevoren geslaagd was voor haar middelbare school kreeg ik uiteindelijk een dag later (na Vaderdag) alsnog te zien. Een weerzien na maanden, vervuld met tranen van geluk.
Dochter van bijna 11 kreeg ik uiteindelijk twee dagen later alsnog te zien. Inmiddels had ik aan H, de vriend van de moeder van de jongste dochter van 11, het volgende geschreven op zijn reactie, waarbij hij voorbij was gegaan dat hij mij met zijn "vraag" ter verantwoording had geroepen, zodat ik hem daarop had te wijzen:

"Dank je wel, H. Voor jouw bemiddeling. 
Gaan we doen. Ik zal er zijn. 

Weinig details, vooral mijn visie, deelde ik inderdaad. Ik lees intenties van mensen omdat mij gebleken is dat het daarom gaat; niet wat men doet maar hoe is leidend, iig voor mij, en m.i. voor de meesten van ons.

Vandaag zag ik mijn oudste dochter. Dat was niet gemakkelijk. Zij was 10 juni geslaagd voor haar middelbare school en het duurde nogal voor ik haar kon zien om persoonlijk te feliciteren. Haar moeder gaf misleidende en te weinig info zodat ik zondag jl. voor niets kwam. Dat was niet voor het eerst en had ik willen voorkomen maar slaagde daar dus niet in.
Op weg naar de afspraak van vanmiddag was er buitengewoon veel tegenwerking, ik had 's avonds tevoren moeite met slapen, maagzuur en hoesten; vanmorgen geen duidelijkheid over de afspraak, mijn dochter gaf zelf (eerst geen en vervolgens) mondjesmaat informatie en werkt mee aan het tegenwerken; ik had tegenzin om te gaan, ik kwam niet van huis, moest de hele dag steeds plassen en had continu aandrang; heb uiteindelijk mezelf gefaciliteerd door naar een tussenstation te gaan, een pleisterplaats in Amsterdam om daar te "wachten" op duidelijker info om mijn dochter te kunnen gaan zien; op weg er naartoe deed mijn foon raar en liep vast, mijn brommer sloeg vanzelf een paar keer af, ik voelde mij raar en erna was ik uitgeput. Bij thuiskomst dook ik gelijk mijn bed in. Ben net wakker.

De aversie van haar moeder was voelbaar. Zo ziet de toorn van een moeder eruit als zij je niet in de buurt van haar kind wil hebben.

Ik ben een man die staat en niet manipuleerbaar noch chantabel is. Dat bevalt sommige vrouwen niet. Die vechten er op los met alles wat ze in huis hebben tot vervloeken aan toe. Sterker, daar begint het mee. Het is de fundering van de vrouwelijke charme.

Dat is wat er mis is met deze wereld. Het agressieve gedrag van zovelen, waaronder de meesten die ik ontmoet heb. Furie komt als vanzelf naar boven en daarvoor zoekt men een uitweg. Een zondebok zelfs.

Da's de essentie van wat gebeurt tussen de meeste mensen in het algemeen en de vrouwen in mijn leven naar mij toe in het bijzonder. 

Ik kan om politieke redenen niet specifieker zijn nu. Ik gooi het omhoog voor je om zelf jouw conclusie te kunnen trekken. Dat vraagt twee dingen: toeschouwer kunnen zijn en de bereidwilligheid om mijn kant te willen zien en zo mijn inzichten te kunnen omarmen.

De moeder van mijn oudsten vecht met mij maar doet net of dat aan mijn perceptie ligt. Bereidheid tot samenwerken was er nooit. Zij zocht een lastezel. Er was continu strijd en hoogspanning in haar buurt; stress, dus. Niets was bespreekbaar. Niet werkelijk. Het moest altijd op het terrein van een ander plaatsvinden. Het lag altijd aan de ander. En ik zocht altijd alles bij mijzelf
Door een rode draad te zien in het gedrag van de vrouwen in mijn leven kwam ik - na jaren - uit bij mijn eigen moeder en de ongezonde greep die zij op mij hield om daar vervolgens van los te kunnen breken.*)

Dat laatste gun ik iedereen. Ik wens deze wereld mentaal sterke mensen toe, die hun eigen lasten kunnen dragen zonder anderen ooit nog lastig te vallen. En zonder ooit nog een ander te verwijten wat men zelf doet. 

Mvg, rj

-

Meerleeslinks*):

"HarT boven harD: liefdevolle woorden van zoon haalt moeder uit isolement": http://dagboekvaneenvreemdeling.blogspot.com/2017/10/hart-boven-hard-liefdevolle-woorden-van.html

De wonderlijke energie van kinderen - en wat school met hen doet: 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten