zondag 6 februari 2022

uit het hart | we mogen leren onze talenten positief in te zetten

Voor een voorbeeld van slecht-menselijk gedrag oftewel negatief gebruik van talent hoef ik geen enkele moeite te doen; dagelijks word ik ermee overvallen door individuen uit mijn leefomgeving en stomtoevallige passanten. Letterlijk iedereen is kennelijk ermee uitgerust en dat is ideaal voor een schrijver over menselijk gedrag. Een onuitputtelijke bron. Dus ik leef me graag uit om de ramplank oftewel tikmachine.

Als ik praat of schrijf is dat oprecht. Uit mijn tenen oftewel uit de bodem van mijn hart. Ik ben ooit, een dik jaar geleden, iemand tegengekomen die mij graag had ingelijfd met mijn hele lijf - zoals mij vaker gebeurt - en zij trekt nog steeds aan mij ondanks dat ik het helemaal genoeg vond en haar keurig verzocht om mij niet meer te schrijven omdat het mij stoorde, want het leek op jagen. En ik op prooi. Dat is niet leuk. Ga maar na. Dat moet je eens bij een flirtende vrouw doen. Krijg je 20 smaken bat shit crazy om je oren. Aanstelgedrag met een hoofdletter. Pure hysterie

Vanmorgen doorbrak ik de stilte met het volgende bericht aan haar en haar dochtertje:

"Moge meisjes
Ik groet jullie en doorbreek de stilte omdat ik iets te zeggen heb. Hart luchten zeg maar

Ik voel de behoefte om te praten. Waarschijnlijk pak ik dat van jou op. Je jaagt immers nog steeds op mij

Heel eerlijk zou ik met iedereen op deze planeet een open gesprek voeren en met niemand kan dat.
Niemand. 
Oh uitzonderingen zijn er altijd, voor even, maar iemand die zo ver voor de muziek uitloopt als ik word niet correct behandeld. Vernederd, da's het woord

Ik denk daarom dat ik geen vrienden heb noch kan hebben. Aanvankelijk was dat een last, nu een gegeven. Door de opvoeding is niemand meer te vertrouwen. 

Ik heb het idee dat mensen zichzelf doorlopend tekort doen vanwege de stellige overtuiging dat zij niet gelukkig mogen worden. En dat collectief. Het diepgewortelde besef dat men nergens goed voor is zie ik bij iedereen terug. Jou, mij, vrienden, familie en mogelijke dates, die er allemaal een potje van maken. Er is geen lol te beleven. Men weet niet hoe.

Ironisch genoeg had ik gister na een mislukte date gelijk contact met jou, alsof je mij in de gaten houdt en mij gelijk bij jou terugroept. Telepathisch.

Nee, lieverd, zo werkt dat niet. 
Dat heet overheersend gedrag en bezitsdrang. Ik ben niet jouw pronkstuk noch jouw trofee. Jouw voetveeg die je uitlacht, te pas en te onpas. Maar zo doe jij wel. En nergens kan ik met jou over praten. Tis allemaal niet waar. Alleen wat jij zegt is waar. Definitie van tirannie. Daarom kom ik niet terug

Dit is belangrijk om te beseffen. Dat Het niet werkt tussen ons zolang jij tirannie laat regeren ipv jouw hart

Dat was het

Lieve groet ut het hart,
waar ik wel bij kan

rj"
-

Naschrift |


Moge. Dit schreef ik naar deze opper-tiran die niemand het licht in de ogen gunt, zelf letterlijk nagenoeg blind is, zich onuitstaanbaar en ontoerekeningsvatbaar opstelt en de hele dag tegen iedereen schreeuwt en de boel terroriseert, oftewel tiranniseert. Je kent ze wel. Komen in iedere familie voor, in ieder geval in de mijne.

Ze zegt dol op mij te zijn maar ik heb mij het vege lijf te redden, uit haar klauwen en uit haar web van intriges te blijven, om zelf niet dol te worden van haar mind games oftewel haar onbegrijpelijke strijdlust met mij als inzet, kortom haar machtsspelletjes.

Dat ken ik nu wel na 20 jaar "gruwelijk", oftewel 8 jaar huwelijk met gruwelijke nasleep. 

Ik zoek geen meisje. 
Ik zoek een vrouw. 
Een volwassen exemplaar dus, geestelijk volwassen vooral, niet een agressieve stoeipoes met extreme regeltjes en extreem gedrag waar je leip van wordt. 

Een zoektocht lijkt dus gerechtvaardigd, om na te gaan of ze nog wel bestaan. Het lijkt of dat - gezond verstand met name - in het westen onvindbaar is omdat iedereen kleingehouden is en slechts kinderachtig gedrag kent.

LEER JOUW TALENTEN POSITIEF TE GEBRUIKEN

Ja, we hebben allemaal bagage meegekregen... hartstikke leuk... wat er niet bijverteld wordt is dat we mogen leren om onze talenten POSITIEF in te zetten...

... in plaats van negatief...

... zoals we nu doen...


Fijne zondag. Ik draai me nog even om. Want dit gedoe kost bergen energie.
(geschreven voor 10 uur 's morgens, toen ik van uitputting nog niet op kon staan)
-



Tip - meld je aan voor de nieuwsbrief en ontvang de volgende weblog in je mailbox











Geen opmerkingen:

Een reactie posten