zaterdag 1 oktober 2022

We hebben 1 recht

Eén recht


Rob Vellekoop attendeert ons op hoe het zit:

"We hebben één recht...


Lees even met mij mee:


"
Net als miljarden medebewoners van onze planeet heb ik slechts 1 recht.


Ik heb het recht dat andere bewuste wezens mij geen schade toebrengen.
Doen ze dat wel, dan heb ik het recht van zelfverdediging.
Ik mag uitsluitend fysiek geweld gebruiken om mijzelf tegen agressie te verdedigen. 


Zo simpel. Maar let even op de consequenties hiervan, aldus Rob, in dit citaat van zijn website, DLM plus;

"Laten we even kort stil staan bij de consequenties hiervan, die zijn namelijk duizelingwekkend. Wanneer we als wereldbevolking dit enkele individuele recht opeisen, dus zonder geweld, zal er een wereld ontstaan die waarschijnlijk nooit eerder in de geschiedenis van de mensheid bestaan heeft.

De overheid zal direct verdwijnen, want deze heeft geen enkel bestaansrecht. Iedereen heeft immers hetzelfde recht, dus niemand kan boven een ander staan, laat staan gesteld worden. Ook een meerderheid kan niet beslissen over een minderheid, dus over het sprookje van de democratie zal daarna nooit meer worden gesproken.

Staatshoofden bestaan niet meer als functie, dus oorlogsverklaringen kunnen niet meer worden afgegeven. Laat staan dat er nog langer oorlog wordt gevoerd, want hiërarchie is onmogelijk en niemand wil oorlog voeren. Dat brengt immers alleen ellende, behalve voor de leiders. Daarnaast heb ik het recht dat anderen mij geen kwaad doen, waarom zou ik dan een ander dit wel aandoen?

Maar ook in relaties tussen mensen zal veel veranderen. Niemand zal een ander nog bevelen of opdrachten geven, want niemand gehoorzaamt meer. Geen mens heeft meer zeggenschap dan een ander. 
Dus een partner kan ook niet eisen dat zijn partner iets voor hem of haar doet of nalaat, gebeurt dit wel dan is dat chantage
En dat laatste brengt een ander schade toe.

Ik nodig iedereen uit eens na te denken over de consequenties. Laat het idee tot je doordringen en fantaseer hierover door."


Hij schrijft nog veel meer; lees gerust verder op:

https://www.dlmplus.nl/2022/09/30/ieder-vrij-mens-heeft-slechts-1-recht/

Doel: bewustwording oftewel voor jezelf opstaan

Op deze blog schrijf ik al jaren over bezitsdrang, bestaande uit herkenbare componenten als onderwerping en overheersing. Wat tussen partners onderling gebeurt, en in feite tussen vrijwel àlle mensen, heeft hiermee te maken omdat we nadoen wat ons voorgedaan wordt. We spelen de baas over elkaar. Constant. Continu. Overal en altijd. Voor wie het wil zien. 

Met de komst van Aquarius, de waterdrager, is dat verleden tijd. 

Dát is het nieuwe normaal.

Dank je, Rob Vellekoop.

rj


Meerleeslinks:

https://dagboekvaneenvreemdeling.blogspot.com/2022/10/begrafenis-van-een-beschaving.html









Geen opmerkingen:

Een reactie posten