maandag 8 september 2014

Gebruik je talenten positief

273 woorden |
Het is grondig mis met ons.

Dé manier om het tekort in jezelf aan te vullen is... stelen. Elkaars bloed drinken. Parasiteren. Iedereen doet het, zelfs kinderen. Vampiers - ze bestaan - en dichterbij dan je denkt: dat zijn jij en ik...


De architecten van onze Verdeel-en-Heers- “Samen-Leving”


De architecten van deze samenleving zijn geslaagd in hun opzet - we vallen elkaar aan en lastig om energie - omdat we bij ons zelf weg zijn. “Divide et impera”, een briljant concept.

De architecten, wie zijn dat? Think. You tell me. Ik heb er talloze malen over geschreven.
Stel vragen. In jezelf. Ga op zoek. Jouw ziel laat je alles zien, als je zover bent.


De strijd om energie


Op 5 september schreef “De strijd om energie”. Ik besef nu pas hoe exact dit klopt nu ik de voorbeelden aan de lopende band gepresenteerd krijg. Mensen zijn über-creatief in het vinden van een manier om hun talenten negatief in te zetten - vanuit tekort dus. Dat gebeurt vanuit ons Verstand omdat onze onverwerkte emoties ons parten spelen. Verstand is kou. Hart is warm. Onze missie en dus ons leerpunt is, om onze talenten nu eens pósitief te leren inzetten; opbouwend, constructief. Vanuit nieuwsgierigheid en verantwoordelijkheid en integriteit dus. Dat dient van-zelf te gaan. Zelf is ziel - dus vanuit het hart.

Hunkering


Wat zit er onder? Een hunkering - naar liefde, warmte, steun, in welke vorm ook. Aandacht vragen dus, voor een probleem of tekort in ons leven. In het artikel over tekort ben ik er reeds dieper op ingegaan.

Filmtip


Ik zag deze week een (moderne, vlotte, interessante en redelijk) positieve vampierfilm met simpele maar mooie effecten: Forever 16. Download 'm via kat.ph of zie 'm op youtube. En-joy.

Meerleeslinks vind je in genoemd artikel, dagboekvaneenvreemdeling.blogspot.com/2014/09/de-strijd-om-energie.html - ook op facebook

Geen opmerkingen:

Een reactie posten