woensdag 29 oktober 2014

“Mening” bestaat niet | Hoe het Hoort | Geldzorgen om een volk te ketenen

572 woorden |
Vroeg wakker, kwart voor vijf, om te merken dat de energie anders is op aarde. Aquarius laat zich merken. Heb nergens meer zin in. En dat is niet zo maar voel ik. Ik pak die energie op en die doet 't negatieve versterken en uitvergroten en 't positieve waarschijnlijk ook.
Dáárom twee dagen geleden die bliss (kijk maar terug) en dat lieveheersbeesje op m'n knie. En gister plots dat onbestemde. De kosmos is in beweging


Onbestemd voelen nodigt uit om naar binnen te keren


Ik voel onbestemdheid. Dat voelt niet veilig dus hebben we naar binnen te keren: “Leven vanuit vertrouwen”. Ik merk dat ik me er nu toch mee bemoei; zorgen maken dus, terwijl “zorgen over morgen” echt totaal niet onze zaak is. Maar... in een samenleving die pensioenen heeft opgedrongen aan z'n bevolking is het niet raar om dergelijke geld-zorgen te voelen – van anderen. Van een heel collectief. Een natie die zo is gaan denken omdat dat is wat op tv te zien is.
 

Het “ZwitserLeven”-gevoel. Moge. Wat een onzin. Ik heb nooit in pensioen geloofd. Mijn zus en ik keken elkaar aan toen die vogel met z'n papieren kwam. “Pensioen?? Moet ik dáár mee??”

Daarvan ga je denken. En dat hoort niet. Zo krijg je stress en raakt een geld-gestuurde natie nog méér bij zichzelf weg. Dat hoort zo niet.
 

Mensen denken in geld en zijn geld geworden


Mensen denken in geld en zijn geld geworden. Alles is verhandelbaar in geld. Mensen, hun tijd, hun lichaam (iig hun aanwezigheid)... ieder mens wordt zo tot hoererij gedwongen, tijd in ruil voor geld oftewel in ruil voor zichzelf. We hebben onze ziel al eeuwen terug te grabbel gegooid en plukken daar nu de vruchten van. Vrijwillige onderwerping dus. De hoeren zitten allang niet meer achter het raam op de wallen. Dat monopolie is lang voorbij. Iedereen is te koop. Iedereen.

En nog erger... niet alleen tijd maar “mening” ook.

Daar gaat het mis. “Wiens brood men eet diens woord men spreekt” gaat een eigen leven leiden. We richten ons op anderen. Niemand is meer zichzelf. Niemand. 


Hoe erg is dat? Hoe groot is de schade? Dat betekent dat niemand het meer weet en zich richt tot krant, tv en kroeg om een MENING te vormen terwijl “mening” helemaal niet bestaat! Da's een denk-fout of fout van het denken om te geloven dat het zo werkt. Het werkt zo niet.

Mening en oordeel zijn aangeleerd en komen voort uit het verstand; alles, alles en alles wordt gerelateerd aan “hoe het hoort” dus de regeltjes die de kerk ons opgelegd heeft... dus alles wat afwijkt is “FOUT en zondig”...

... zo is dat helemaal niet. De menselijke natuur wordt geketend en zo wordt de mens aan banden gelegd - en we laten het toe. En dat is ruk. 



Geldzorgen is een manier om een heel volk te ketenen. 
Ik zeg je, de slavernij is nooit afgeschaft maar verschoven. 

Nu ben JIJ aan de beurt.



Geniet van de zonsopkomst zolang die nog gratis is


Daarom is het hier nu ruk. “Ik vind er geen lol aan om hier nu nog te zijn. Ik wil dood.”
Dat zijn de gedachten die gister langskwamen. En ze zijn niet van mij!
Zeg mij... zijn ze van jou?
Wel... hou het bij je!
Doe er wat aan! 


Stop met die denkfout op denkfout te stapelen tot de toren scheef staat als Pisa en omflikkert. De zon schijnt en is niet te koop - laat dat dus ook niet gebeuren. Zie wat je jezelf aandoet en... Ga naar je hart! ++

Meer: “Wat wij mensen doen en waarom | verband tussen Tekort. Behoefte. Intentie. Zucht naar Geluk. Levenslust. 
En werkelijke rijkdom” - dagboekvaneenvreemdeling.blogspot.com/2014/07/wat-wij-mensen-doen.html

Geen opmerkingen:

Een reactie posten