maandag 7 juli 2014

#Verwondering | Wat is er dan mis met die studie?

153 woorden | 
“Je studeert nog?”
-Ja. 
“En je staat niet open voor kennis ernaast...?”
... 
“Wat is er dan mis met die studie...?”

(doek)

~Uit: gesprek met Annabel. Dagboek van een Vreemdeling

-

Dit (deel van het) gesprek heeft nooit plaatsgevonden. Het was imaginair. Kwam zo op, wil dat zeggen - en ik stopte op mijn weg naar huis om het op te schrijven, nadat ik Annabel had gesproken, die zei niet zo veel te hebben met mijn schrijfsels op facebook.

Al fietsend stond ik daarbij stil en toen manifesteerde zich dit. Immers, hoe kan dat??
Ik ben verwonderd. “Als dit niet verwondert, is verwondering voortijdig doodgebloed” komt in mij op.

Hoe kan het, dat iemand niet open staat voor zúlke belangrijke levensvraagstukken? Wat is er onderweg scheef gegroeid - zodat het bolleke vol kwam te zitten met non-informatie en er geen plek meer is voor relevante zaken? Zaken die er werkelijk toe doen? 

Meerleeslink: de wonderlijke energie van kinderen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten