zondag 22 oktober 2017

Droomslaaf of slaafdroom

Droomslaaf of slaafdroom | 


Ik droomde dat ik iemands slaaf was; zij had papieren die dit aantoonde. Het was een jonge nietswetende nitwit van een vrouw die nauwelijks wist wat ze wilde en die nauwelijks wist wat ze mij moest vragen; ik moest vooral in haar buurt zijn en als chaperonne haar behagen - en in feite haar emotionele lasten voor haar dragen. Geen enkel verschil met een 'gewone' relatie, dus. Daar weten mensen ook niets en leggen hun shit ook bij een ander neer om zelf overeind te blijven.



Geen verschil


Het meest opmerkelijke vond ik dat er voor mij niets veranderde; zoals mensen met mij omgingen, mijn bazin voorop, week niet af van hoe ik dat 'gewend' ben. Met dien verstande dat ik me niet gek liet maken, wist wat ik wist en me toch wel uitsprak.


Een mooi sociaal experiment zoals alle, en terug te voeren op een ontmoeting van vrijdagavond met iemand uit Kazachstan, gelegen tegen China aan, waar men Russisch spreekt en schrijft. Ze sprak mij aan om de weg te vragen maar was enerzijds geheel onbevangen en niet bedacht op mensen die niet te vertrouwen zijn - ziedaar de nitwit die haar rugtas achterop mijn fiets legde - en anderzijds week ze niet af van dezelfde ellende die wij hier ook hebben; het gemis aan stabiliteit en houvast onder druk van religie. In haar land zijn de meeste mensen moslims maar tot mijn verbijstering zag ik daar geen spoor van bij haar en ze gaf me een (uiterst voorzichtige) hug bij het afscheid.

De boodschap van deze ontmoeting zag ik terug in de droom van vanmorgen.


Afhankelijk gedrag


Iemand een nitwit noemen is niet respectloos wanneer het gaat om gedrag; ik heb het over hoe zij zich presenteerde. Ze kon het station niet vinden en vroeg de weg - niets mis mee - maar stelde zich vervolgens afhankelijk op. Daar is wel wat mis mee. Het toont waaraan men blootgestaan heeft; na een tijd met haar optrekken en praten - ze had een uur voor haar Flixbus naar Parijs zou vertrekken - kon ik inschatten dat we in de basis allemaal blootstaan aan dezelfde ellende. Ze noemde zelfs de zuidelijke regio van haar land, waar ze vandaan kwam, vergelijkbaar met Texas omdat iedereen daar die vergelijking maakt.



Mensen vragen de aandacht via projectie door omdraaien


Er is meer over te zeggen. Veel vrouwen vinden dat ik denigrerend over vrouwen spreek. Dat zou voor het eerst zijn want ik heb vrouwen hoog zitten, dus... dat is projectie. Het omgekeerde is zelfs zo; vrouwen doen precies zo (denigrerend) naar mij toe, en dan niet één vrouw maar allemaal en al heel mijn leven lang trouwens; dus neerbuigend, vernederend en kleinerend voel ik mij door hen bejegend en geen vrouw kan ontkennen dat ze zo doet want het is voelbaar. Slechts een enkeling geeft het toe, de rest verschuilt zich achter hooghartigheid. Ivoren toren, dus. Zoals mijn moeder. Maakt mij dat, behalve mikpunt van spot en haat, dan ook nog de agressor??

Ik vind dat het OMDRAAIEN wel ver genoeg is gegaan en dat we eerlijk mogen leren zijn tegen onszelf en anderen. Dat levert namelijk meer op dan de leugens te verdedigen waarmee we opgegroeid zijn. Die onzin geeft geen steun en houvast maar bij gebrek eraan is het het enige wat we hebben dus het volhouden van leugens impliceert vasthouden eraan, 'om maar wat te hebben'. Het werkt kinderachtig gedrag in de hand. Welles-nietes. Zonder ooit volwassen gedrag erin te kunnen ontdekken.

Het is ook nogal wat om afscheid te nemen van kleinzielig gedoe; zodra je toegeeft dat je fout zat stort gelijk jouw hele fundament in dat jouw hele bestaan omhoog hield. En dat is een hele verdrietige situatie die mensen graag voorkomen. En ontlopen.

Dus kijken de meeste mensen wel uit om hun levenskwaliteit te verbeteren. Ze zien de bui al hangen. Liever verdedigen ze hun oude vertrouwde manier van doen, tegen beter weten in, dus terwijl ze weten dat het kinderachtige onzin is.
[zie hierover de blog Koudwatervrees, angst voor het onbekende; en: verdedigen van eigen gedrag]


Missen van de vaderlijke omarming en hoe dat doorwerkt op ieder mens



Dit doet iedereen. Van het meisje achter de kassa tot de plaatsvervangend ombudsman die mij aanvankelijk bij zou staan en zich daarbij presenteerde als voormalig kinderrechter maar haar kans schoon zag en zich prompt en naar willekeur uitleefde op 'een man', één die lekker in z'n vel steekt, en haar lasten wel kan dragen, door hem lekker lastig te vallen met conflicterende vragen die tegenstrijdig zijn en van gezond verstand verstoken lijken, om zo te tonen dat ze nog een appeltje te schillen heeft met iemand uit haar eigen jeugd. Rara... wie zou dat anders zijn dan haar eigen pappie bij wie ze zich structureel in de steek gelaten voelde...?


Gandhi zag het goed in



Kortom, dames en heren... werk aan de winkel. Stop met wijzen naar anderen en zie wat je zelf kunt verbeteren aan wat je zelf uitstraalt, wilt, en doet. Jij, vrouw, wilt nog steeds dat de ander in orde maakt wat er vroeger scheefgegroeid is. Dat gaat echter never nooit gebeuren in een maatschappij waar onvolledige, onevenwichtige educatie heeft plaatsgevonden dus moet je ècht zelf aan de bak.
Niemand kan jou helpen en jouw problemen voor je oplossen. Ook de zelf-gecreëerde problemen niet, die de aandacht moeten trekken voor het dieperliggende probleem dat ik net beschreven heb: de gemiste vaderlijke omarming als kleine meid (of kleine jongen). Waarbij niet de kwantiteit van de ontmoeting, maar de kwaliteit van doorslaggevend belang was.++

bron: facebook.com/HetLichaamLiegtNooit/posts/1325240650918932, gepubliceerd 22 oktober 2017, 9:44 |



Meerleeslinks


* HarT boven HarD; liefdevolle woorden van zoon halen moeder uit isolement: https://dagboekvaneenvreemdeling.blogspot.com/2017/10/hart-boven-hard-liefdevolle-woorden-van.html


* "Bezit definieert wie je bent"; bezit als opvuller van leegte - en privacyschending versus vrijheid: https://dagboekvaneenvreemdeling.blogspot.com/2017/10/bezit-definieert-wie-je-bent.html


* Koudwatervrees, angst voor het onbekende, gevolgd door: verdedigen van eigen gedrag: https://dagboekvaneenvreemdeling.blogspot.com/2017/10/koudwatervrees-angst-voor-het-onbekende.html


* Relatie?! | geen relatie, wel vrijheid: https://dagboekvaneenvreemdeling.blogspot.com/2017/10/relatie-geen-relatie-wel-vrijheid.html


* Gedwongen onderwijs: https://dagboekvaneenvreemdeling.blogspot.com/2017/10/gedwongen-onderwijs.html


* "Red me"; typisch gedrag beschreven waarmee veel vrouwen de aandacht trekken: facebook.com/HetLichaamLiegtNooit/posts/908248182618183 (juni 2016)


* "Er is meer tussen hemel en aarde" - maar wat dat is negeren we volledig: https://dagboekvaneenvreemdeling.blogspot.com/2017/10/er-is-meer-tussen-hemel-en-aarde.html

* Me Too en Seksuele Intimitatie in een ruimere context | #MeToo: https://dagboekvaneenvreemdeling.blogspot.com/2017/10/me-too-en-seksuele-intimitatie.html


* Uiteindelijk begint alle ellende (strijd, jaloezie, leedvermaak, bezitsdrang) bij het gemis aan liefde, warmte en gevoel... https://dagboekvaneenvreemdeling.blogspot.com/2017/10/uiteindelijk-begint-alle-ellende-bij-gemis.html


* Droomslaaf of slaafdroom: https://dagboekvaneenvreemdeling.blogspot.com/2017/10/droomslaaf-of-slaafdroom.html


* "Brug naar de Toekomst..." De Vrouw op een voetstuk: fb.com/1139691852807147

Geen opmerkingen:

Een reactie posten