woensdag 18 oktober 2017

Me Too en Seksuele Intimitatie in een ruimere context | #MeToo

Helemaal Hot: seksuele intimidatie. Het "Me Too't" behoorlijk om mij heen. Las net een artikel erover dat gedeeld werd door één van mijn vrouwelijke vrienden, dat de plank helaas in essentie behoorlijk missloeg.

Dit is interessant, dus, kijk gerust even mee: "Hoe seksuele intimidatie je hoofd binnendringt".

In eerste instantie klopt het wat zij over het gebeurde (een hand van een vreemde man onder haar rok op klaarlichte dag op straat) beschrijft. Het dringt jouw/mijn/ons hoofd binnen, inderdaad. En ja, je mag dat best seksuele intimidatie noemen. En vanuit denkfouten een oplossing voorstellen. Maarrr ben je er dan??


Zondebok


Dan ben je er nog niet. De schrijfster gaat volledig voorbij aan de essentie van wat er werkelijk gebeurde en daardoor richt zij zich onterecht op mannen die daardoor onnodig en onterecht haar zondebok worden, want ze gaat voorbij aan:

1. wat er nu eigenlijk gebeurt op zo'n moment en wat het (intimidatie) is; en 
2. hoe wij tegen elkaar worden opgezet; mannen tegen vrouwen; vrouwen tegen mannen; kinderen tegen ouders; familie tegen familie; buren tegen buren. Het gebeurt overal en continu en is verstopt in de openbaarheid.
3. Bovendien worden nu mannen door haar aangepakt en dat getuigt van sadistisch leedvermaak en noem ik smerig gedrag. Je hoort jouw soortgenoten niet af te vallen maar samen uit te zoeken hoe het zit en er dan iets aan doen, te beginnen bij jezelf. Niet de ander!
In feite zie ik dit artikel als aanval en wie dicht bij zijn of haar gevoel is, kan dat beamen - als de publieke opinie niet te hard in je nek duwt.


Mannen lijden ook onder intimidatie; niet alleen vrouwen


Het getuigt van weinig professionaliteit om dan maar een zondebok uit het rek te halen zonder in te zien, dat óók mannen lijden aan intimidatie - en meer dan hen lief is. Waarom is daarvan geen melding? Dat zou het artikel al een stuk evenwichtiger maken dan wat schrijfster nu doet - zich uitleven op De Man. Meer in het bijzonder leeft in haar kwaadheid op haar vader en die projecteert ze nu regelrecht op alles wat man is.



Evenwichtigheid is: verantwoordelijkheid nemen


Bovendien vergeet elk meisje (vrouwen schaar ik daar ook onder) dat wijst naar een man, wat zij zelf uitstraalt. Als er een vrouw voorbij loopt keren alle hoofden om. Dit gebeurt continu. Ook van hen die ingespannen bezig zijn met werk of hobby (niet zijnde 'vrouwen-kijken' ;) ). Wat ik ermee zeggen wil, dat vrouwen niet vrij uit gaan en dat mag niet uit het onderzoek wegblijven.


Uiteraard stel ik niet, dat vrouwen er zelf om zouden vragen. Absoluut niet. Integendeel! Geweld gaat voorbij alle grenzen.

Maar wèl zie ik het gebeurde (een hand onder de rok) als uitnodiging aan het slachtoffer, om de dialoog met zichzelf nou eens aan te gaan en dus naar binnen te gaan om uit te vinden wat er voor verbetering vatbaar is in het eigen gedrag.

Ik wil dat men het eigen aandeel van vrouwen van serieus neemt. Dat heet 'verantwoordelijkheid nemen'. Dat zou het artikel een stuk evenwichtiger maken. Het gebrek eraan zegt dus iets over haar eigen stabiliteit.



Wat vrouwen uitstralen


Vrouwen stralen namelijk uit dat ze iets willen - aandacht van mannen, meestal - en wanneer mannen daarop reageren, hebben de meeste heren gelijk een haal te pakken. Een verbale uitbrander of anderszins negatief gedrag is hun deel. Toch?


Schreef daar ooit een blogje over, getiteld "Red me": facebook.com/HetLichaamLiegtNooit/posts/908248182618183 en "Het is allemaal spel...en red mij-gedrag": facebook.com/HetLichaamLiegtNooit/posts/1288323664610631


Zit daar agressie in? En in het bovengenoemde artikel, zit daar agressie in?



Wie de vaderlijke omarming heeft gemist als kind loopt de rest van z'n leven mank. In plaats van houvast krijg je houding.
Wie de vaderlijke omarming heeft gemist
als kind loopt de rest van z'n leven mank.
In plaats van houvast krijg je houding.
Zeker weten. Ook in dat artikel zit agressie. En stelden we net niet: "Geweld gaat voorbij alle grenzen"?
Dit valt daar ook onder, dames! Sterker nog, ALLE mannen komen er niet goed van af in dit STUK.
Want stuk is het. Stuk van... verdriet. Als je zou gaan graven in jezelf zou je ontdekken, dat het verdriet teruggrijpt naar het gemis van de vaderlijke omarming (facebook.com/651431401633197) wat je nu iedere jongen kwalijk neemt. En vrij agressief ook.

Anders gezegd: (veel) meisjes zijn gemeen. Heel gemeen. Dit meisje toont het.


Veel meiden trekken mannen aan om ze daarna weer af te stoten. Als je het durft zien in dit artikel, is het een klassiek voorbeeld ervan.

Schrijfster durft bovendien niet haar verantwoordelijkheid te nemen om er een paar ingangen in te zetten voor gezamenlijke exploratie over datgene wat ze nog niet begrijpt en/of doorgrondt.
Geen ruimte laten voor alternatieven heet OORDEEL; schrijfster oordeelt en stelt geen vragen - zelfs niet aan zichzelf. Dan krijg je dat in een artikel als dit denk-fout op denk-fout worden gestapeld tot de alsdus ontstane Toren van Pisa scheef helt of zelfs omvalt. Door mijn toedoen, in dit geval.


Essentie


Dat brengt ons bij de kern. Wat is de essentie van het gebeurde dan wel? 


Ten eerste zie ik OVERHEERSING. Dat is wat eraan seksuele intimidatie ten grondslag ligt en eigenlijk aan elke intimidatie. Overheersing en onderwerping. En dat valt weer onder bezitsdrang, wat reflecteert op wat de machtigen der Aarde ons allemaal aandoen.


Want zo is het. We doen in het klein na wat in het groot gebeurt. Om het zo, onbewust en vanzelf, aan elkaar te tonen.



Intentie: altijd voelbaar


Ten tweede worden wij allemaal onderling verdeeld en tegen elkaar opgezet en deze schrijfster laat dat nogal sadistisch zien. Haar woordkeus lijkt helemaal niet sadistisch en zelfs heel netjes. Haar intentie echter totaal niet. Ze gaat niet vrijuit en dat voelt iedere lezer. Dus dat mag gezegd worden. Want intentie is altijd voelbaar.


Veel interessanter is, dat wij allemaal geconditioneerde speelballen zijn van onze machthebbers en na jarenlang indoctrineren en conformeren in onze jeugd, stappen wij zonder enige houvast maar furieus de wereld in. Op eigen benen staan is er niet bij; ieder leunt op een ander, om maar wat te hebben.


Waarom worden dáár geen vraagtekens bij gesteld??


[Zie: de wonderlijke energie van kinderen - en wat school met ze doet: dagboekvaneenvreemdeling.blogspot.nl/2014/03/de-wonderlijke-energie-van-kinderen.html.]



De Correspondent 


Ik schreef daarom naar De Correspondent: "Ola. Ik zie geen reactiemogelijkheid maar vernam dat de correspondenten graag reactie en feedback krijgen. Bij deze.

Ik las 'Hoe seksuele intimidatie je hoofd binnendringt' en mij viel op hoe eenzijdig dit geschreven is. Er is geen onderzoek gedaan; het is gewoon een column. De beleving van één persoon, en één die zich daarbij ook bedient van psychologie van de koude grond oftewel zelfbedacht en verstoken van volledigheid.

Ik kom graag ik contact met deze schrijfster om mijn visie te delen en ga nu mijn eigen reactie uitwerken zodat ik wat te melden heb als je mij antwoordt. 

Mijn dank alvast daarvoor.
rj"
-
"Veel interessanter is, dat wij allemaal geconditioneerde speelballen zijn van onze machthebbers en na jarenlang indoctrineren en conformeren in onze jeugd, stappen wij zonder enige houvast maar furieus de wereld in. Op eigen benen staan is er niet bij; ieder leunt op een ander, om maar wat te hebben."


Disclaimer | we dienen elkaar te confronteren met ons gedrag


Voor de duidelijkheid: het gaat mij er oprecht niet om een artikel uit te kiezen en daarvan de schrijver of schrijfster neer te sabelen. Ik heb met niemand een probleem. Ik val niemand aan. Omgekeerd wel; sommige mensen creëren overal problemen en je dient dat karikaturale gedrag te benoemen zodat mensen danig de spiegel gepresenteerd krijgen, opdat ze het zelf kunnen veranderen. Ik beschrijf dus het gedrag dat ik zie. Niet de persoon.

We zijn elkaars spiegel (facebook.com/849927145116954). Het is positief om mensen tot inzicht te brengen via confrontatie. Daar zit geen kwaad in. In die ander vaak wel, zolang die dat overlevings-ego nog niet aan de kant heeft kunnen krijgen om zodoende hun eigen partner te kunnen worden. En de meesten hebben geen idee wat dat inhoudt, laat staan dat ze daaraan al begonnen zouden zijn.


Toeval: het valt je toe


Saillant detail: tijdens het schrijven vliegt er een wespenkoningin mijn huis binnen. Met een schepnet ben ik minutenlang aan het prutsen om het dier te vangen maar het loopt steeds van m'n net af, terug op het raam. Tientallen insecten heb ik reeds buiten gebracht nadat ik ze toesprak dat ik ze buiten zou zetten, maar met deze krijg ik geen connectie.
Uit het niets hoor ik in gedachten: "Echt een vrouw... ze luistert niet." En dat is waar. Vrouwen luisteren niet. Ik heb het er niet over dat ze niet naar mannen zouden luisteren, dus vul dat nooit voor mij of voor een ander in op zo'n negatieve manier. Ik bedoel, dat ze NIET LUISTEREN NAAR HUN EIGEN GEVOEL; ze luisteren dus niet naar zichzelf.
Laten we dáár eens mee beginnen...++

bron: facebook.com/HetLichaamLiegtNooit/posts/1322290997880564, gepubliceerd op 18 oktober 2017, 16:26 | 



Meerleeslinks: 


* "Hoe seksuele intimidatie je hoofd binnendringt": https://decorrespondent.nl/7490/hoe-seksuele-intimidatie-je-hoofd-binnendringt-metoo/639178983520-850a01d3


* Essentie van een kennismaking: wat vrouwen doen wanneer ze een man zien | From Hero to Zero | Seks is leeg zonder liefdevolle verbinding | De Zucht naar De Knuffel | Geboorte van de nieuwe mens: dagboekvaneenvreemdeling.blogspot.com/2016/03/essentie-van-een-kennismaking-zucht-naar-knuffel.html

* De wonderlijke energie van kinderen - en wat school met ze doet: dagboekvaneenvreemdeling.blogspot.nl/2014/03/de-wonderlijke-energie-van-kinderen.html


Sterke blogs van recente datum: 


* "Er is meer tussen hemel en aarde" - maar wat dat is negeren we volledig: https://dagboekvaneenvreemdeling.blogspot.com/2017/10/er-is-meer-tussen-hemel-en-aarde.html


* Koudwatervrees, angst voor het onbekende, gevolgd door verdedigen van eigen gedrag: https://dagboekvaneenvreemdeling.blogspot.com/2017/10/koudwatervrees-angst-voor-het-onbekende.html


* Relatie?! | geen relatie, wel vrijheid: https://dagboekvaneenvreemdeling.blogspot.com/2017/10/relatie-geen-relatie-wel-vrijheid.html


* Red me: facebook.com/HetLichaamLiegtNooit/posts/908248182618183 (juni 2016) en
"Het is allemaal spel...en red mij-gedrag": 
facebook.com/HetLichaamLiegtNooit/posts/1288323664610631 (september 2017)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten