woensdag 24 juni 2015

Naakte modeshow mag niet | Betutteling op facebook; piemels mogen niet; geweld, moord en angst wel

Gisteren plaatste ik een filmpje op mijn facebookpagina waarin blote mannen een modeshow liepen. Dat ze tasjes aan het showen waren viel uiteraard niemand op. Iedereen keek naar die piemels. Wat zou jij doen? Nou ja - je kunt zometeen zelf testen want je vindt het filmpje hieronder :)

Het vond - hoe kan het anders - flink aftrek onder de dames en ging tot mijn verrassing letterlijk de hele wereld over. Dat bleek vanmorgen vroeg uit de 150 vriendschapsverzoeken, afkomstig van mensen uit Londen via Brazilië tot Australië. Automatisch of per ongeluk; smartfoons zijn niet zo slim, ze maken een tikfout onvermijdelijk, zo vermoed ik. In ieder geval was het niet moeilijk om de link met dat filmpje te leggen.

Dat filmpje werd echter verwijderd door met sociale medium facebook. Grappig detail: het was om 2:42 uur beoordeeld en niet in strijd met de regels bevonden; om 9:18 was er opnieuw geklaagd en had een andere collega ingegrepen. 

Waarom zou je een filmpje met blote mannen censureren? Welke angst zit daaronder?

Bill Hicks hoorde ik ooit praten over de keuze maken tussen angst en liefde. Zie filmpje. Ik denk niet dat dat zo werkt. Ten eerste, omdat niet veel mensen zich los kunnen maken van angst, wat ons via onderdrukking vanaf onze vroegste kinderjaren is bijgebracht. Ook niet omdat kiezen voor liefde geen enkel fundament kent omdat niemand toegestaan wordt om bij het gevoel te zijn en te blijven; dat is slap of zwak immers. Ten slotte, omdat het geen keuze is; je kiest niet voor angst, laat staan voor liefde. LIEFDE ZIT IN ONS en we zitten er vol mee. Dus is er geen sprake van een keuze maken maar de weg ervoor vrij maken. 
In mijn blog over Werelddominantie ben ik daar reeds dieper op in gegaan; scroll maar even terug svp. :)

Waarom is dit van belang? Omdat dat filmpje, buiten mijn goedkeuring en mijn medeweten om, vandaag van mijn facebook-pagina was gehaald. Hoezo betutteling...

Over dat filmpje...


De titel luidde: “Blote tassen modeshow met witte mannen... ehh...
De introductietekst: “Tijd voor een lölletje tussendoor
De begeleidende tekst: “Ik ben voor mezelf begonnen. Ik maak nu zelf tasjes. Ze zijn echt niet duur. Kijk even, misschien zit er wel iets voor je bij.

Onzin natuurlijk, want het ging om de modeshow met ontklede heren. En je snapt zelf wel: mannelijk naakt... oei, foei, dát mag natuurlijk niet! 
Vertel eens... waarom “mag” dat eigenlijk niet? Hoe ben jij geboren dan? Kom je uit blik of zo? Tijd om naar onze menselijke natuur terug te keren, lijkt mij. 

Hoe dan ook. Genoeg gewacht. Hier is het filmpje en daaronder de tekst die ik aan fakebook heb gestuurd. Nee, da's geen tikfout. Sommigen noemen het farcebook, anderen vleesboek, of feestboek, of fuckbook. Hoe je het maar wilt zien. Het niet-zo-sociale-medium VreesBoek is een perfect spionage-instrument gebleken, iig.

 “Blote tassen modeshow met witte mannen...” ehh...






Mijn reactie naar facebook... 

...was deze:


Ik had een filmpje van iemand anders gepost met de titel "Blote tassen modeshow met witte mannen"... ehh...

Het rapporteren van een filmpje met een modeshow met blote mannen kan echt niet.
Het getuigt van een enorme bekrompenheid èn discriminatie; (blote) vrouwen worden CONTINU over de hele wereld geëxploiteerd wat uitermate schandalig is.
Elke abri (bushaltehokje) en reclamezuil hangt dagelijks vol met vrouwelijk schoon en zelfs blote borsten (SuitSupply) zijn geen bezwaar! Modehuis H & M doet niet anders! Maar OH WEE als er een blote piemel in beeld komt! Dan tonen we ons geschokt en moet er gerapporteerd worden bij een sociale mediasite als facebook.
Vertel mij wat daar sociaal aan is?
Het zijn mooie mannen die vrijwillig en betaald een modeshow lopen
Komt bij dat het bij de vrouwen iets losmaakt; je merkt aan het gegiechel dat er een onterecht taboe op bloot heerst.
Ik bestrijd deze onevenwichtigheid.
Talloze vrouwen tonen hun wulpse vormen en ongegeneerde geile energie in profielfoto's en beseffen niet wat ze doen. Zelfs met kleren aan geven ze zich bloot en ernstig ook; ze geven zich weg oftwel verraden zich.

Ik zeg: Vrouwen bloot? Dan mannen ook.

In eerste instantie werd het filmpje NIET verwijderd door facebook; de video werd om 2:42 door fb besloten NIET te verwijderen, maar om 09:18 is dit alsnog verwijderd. Duuh...

Zie teksten hieronder

Facebook schreef mij om 2:42:
Je video is gerapporteerd vanwege het in strijd zijn met de richtlijnen voor de Facebook-community met betrekking tot naakt. Omdat deze niet in strijd is met deze communityrichtlijn, is je video niet verwijderd[facebook.com/support/?item_id=10204369258499741]

Om 9:18 schrijft fb: "We hebben deze inhoud verwijderd, omdat deze niet voldoet aan de richtlijnen voor de Facebook-community met betrekking tot naaktfoto's."

Gevolgd door wat geneuzel over hun regels op het fb-"dashboard":

Richtlijnen voor de Facebook-community lezen

"Een foto of bericht op je tijdlijn is gerapporteerd aan Facebook. Na bestudering van het rapport hebben we vastgesteld dat de foto of het bericht in strijd is met de richtlijnen voor de Facebook-community:

Naakt

"Facebook beperkt de weergave van naaktbeelden omdat dit soort inhoud een gevoelig punt is voor sommige doelgroepen binnen onze wereldwijde community. We begrijpen dat deze beperkingen in sommige gevallen invloed hebben op inhoud die conform de wetgeving wordt gedeeld, zoals betrokkenheidscampagnes of artistieke projecten, en we verontschuldigen ons voor enig ongemak. We zijn doorlopend bezig om een goede manier te vinden om het evenwicht tussen de interesse van mensen in vrije meningsuiting en de behoeften van onze diverse, wereldwijde community te bewaren.

"Lees de richtlijnen voor de Facebook-community voor informatie over welke berichten wel en niet zijn toestaan op Facebook.

"Lees meer over hoe je iets kunt verwijderen van je tijdlijn."

-

Kep dit zo gestuurd naar fb trouwens. Kep trouwens gelijk meer dan 100 (150 om precies te zijn) internationale vriendschapsverzoeken geoogst door het plaatsen van dat filmpje... Ging viraal, kennelijk...?

Reacties:

Gaby: I knew it ;) wink-emoticon dat je het plaatste dacht ik al dat dit niet lang zou staan, gewoon bloot........dat mag niet foei!!! Moordenaars, liqiudaties, lijken alles gelardeerd met bloed en drama etc. dat mag allemaal wel pfff wat een kromheid op dat feestboek frown-emoticon


Elizabeth: Tja mishandelde mensen en dieren mag altijd he, waarom dat niet gerapporteerd, nee...... naakte mannen met tasjes mag echt niet, hoe ziek is deze maatschappij! Pfff

Manja: Ik vond het nou juist zo onschuldig


Doe Maar over bang

Tot slot, is hier Doe Maar met BANG...



Care? Share :) dagboekvaneenvreemdeling.blogspot.com/2015/06/naakte-modeshow.html



Meerleeslinks: 


*dagboekvaneenvreemdeling.blogspot.nl/2014/04/schoonheid.html: Vrouw, synoniem voor Schoonheid - “Vrouw, stap in jouw schoonheid, omarm jouw vrouwelijkheid”
*dagboekvaneenvreemdeling.blogspot.nl/2014/05/demonisering-van-de-vrouw.html
*www.soulvability.nl/sex-sells : “Demonisering van de Vrouw en het Vrouwelijke - wanneer stopt dat eens?”
*dagboekvaneenvreemdeling.blogspot.com/2014/06/vrouw-ik-heb-je-nodig.html
*dagboekvaneenvreemdeling.blogspot.com/2014/06/wereld-wordt-gered-door-vrouw.html | “De wereld zal gered worden door de westerse vrouw”
*dagboekvaneenvreemdeling.blogspot.com/2014/03/metroman.html - de ideale man

Geen opmerkingen:

Een reactie posten