woensdag 18 juni 2014

Vrouw, ga naar je hart want we hebben je nodig | Boodschap voor alle vrouwen

1111 woorden samengevat tot 1 woord: liefde (luister hier als mp3) |

De wereld zal gered worden door de westerse vrouw

Deze liefdesverklaring ontspon zich in een persoonlijke chat en mag de wereld in. Ik vraag alle Vrouwen om mee te voelen en vervolgens mee te denken. Wat doet dit met je? Wat kan er beter en vooral "Hoe"? Dit schreef ik vanmorgen spontaan in een fb-chat: 

“Gevoelsmatig trok ik naar je toe; omdat het voelde - en nog steeds - alsof je warmte tekort komt en nodig hebt. In overdosis trouwens. Nodig hebt geliefd te zijn. Ik kan daar onmogelijk omheen en open mijn hart, gelijk, om je te laten zien dat het bestaat.  

Gevoel op slot

“Dus je bent een mooie vrouw maar dat boeit niet. Het gaat niet om de buitenkant. Het gaat nooit om de buitenkant. Het gaat om hoe je in het leven staat en het leven omarmt. Ik zie een façade uit bescherming. Aï... Dan is je gevoel op slot. Zit je in de afweer. Van bovenaf met pek gooien is veilig. Dat is je mannelijke deel, om te overleven. Ratio-verstand-mind - dat werk.
“Je bent een vrouw maar alléén van buiten, op die manier. Niet in balans. Niet héél.
“Kijk naar mij. Man. Ik heb minder mannelijkheid in mij dan jij. Omdat ik het vrouwelijke in mijzelf heb omarmd. De ziel. De intuïtie. Het gevoel.

“Ik wens je toe dat je de kou in je hart kunt smelten zodat de warmte met je in balans kan komen. Een lange weg, maar de moeite waard. JIJ bent de moeite waard. Vergeet dat nooit alsjeblieft. Aan een leuk snoetje hebbi niks. Aan een warm hart alles.

Westerse Vrouw...
Ik voelde het volgende aan haar had te herhalen, en vervolgens mijn diepste zieleroerselen moest laten zien:

De wereld zal gered worden door de westerse vrouw” 
“Heel eerlijk, er bestaat voor mij niets mooiers dan De Vrouw. Een mooie vrouw is het summum om om je heen te zien. 

“Ik zat als klein apie graag overal bij; naast mijn moeder als ze ging koffiedrinken met dames. Maar... Steevast miste ik de diepte, niemand liet zich zien of sprak vanuit het hart.  

“Ik heb dat nodig, dat mensen zich laten zien. Ik nodig ieder er toe uit. Dat doet mijn hele wezen. Ik doe zelf niet anders -!- omdat het zo betoverend mooi is...  

“Laat mij je besmetten met mijn onvoorwaardelijke liefde. De bron, die ik in mijzelf gevonden heb. Laat je eraan laven want het is onuitputtelijk en je zó gegund. Jij daarentegen doet mij al een groot plezier door je te laten zien. Te laten zien wat je mist omdat het allang voelbaar is. Te laten zien wie je bent en wat je nodig hebt. 

“We horen dat allemaal te doen maar niemand durft het. Niemand durft het. Geregeerd door angst komt niemand ervoor uit wat die nodig heeft. Zo zonde. De wereld wordt gelijk een mooiere plek zodra we dat gaan doen.

“En daarom nodig ik, Man, jou en iedere beschadigde Vrouw uit, om je veilig te voelen en je te uiten en je emotionele shit aan te gaan en door te werken en er krachtig uit te komen - want we hebben je nodig, we hebben jouw prachtige vrouwelijkheid nodig. 

“Dus draag ik je. Ik draag je opdat je je veilig voelt en je hart mag openen. 
“als het hart spreekt van àlle westerse vrouwen, is er geen probleem meer in de wereld”
Omdat als het hart spreekt van àlle westerse vrouwen, er geen probleem meer is in de wereld. Omdat vrouwen, die in hun hart leven, warm zijn en gezonde en stabiele kinderen baren en opkweken die weer garantie zijn voor een warme en stabiele toekomst - eentje die niet langer door de kou van het verstand wordt geregeerd maar door de ongeëvenaarde diepte en warmte van de ziel. 


“Dat is wat we na te streven hebben. Daarom draag ik jou, onbekende, gehavende vrouw die nood heeft aan liefde en veiligheid, opdat je je kunt openen en warmte de wereld in kan stromen.” 


“Jij, Vrouw, bent de belichaming van het Hoogste Goed op aarde.


Zonder jou is er niets aan. Met jou floreert de Wereld. Jij maakt alles mooier. Jouw natuurlijke scheppingskracht is van jongs af aan ongeëvenaard schoon, omdat je alles mooier maakt met je pure aanwezigheid. 

Ik ga voor jou, Vrouw, omdat ik niet anders kan, het is mijn roeping die ik herken van lang geleden, als klein apie van zeven bij de koffietafel waar sigaretten rokende dames symbool stonden voor onderdrukking en dikke dames met een oneigenlijk masker moesten doorgaan voor het sublieme vrouwelijke. Het (sublieme vrouwelijke) is weg. Verdwenen! En ik wil dat het terug komt! Want ik mis het! En we hebben het zó nodig!

Vrouw...ik mis jou!


En, lezer... wat doet dit met je?
Ik zat zelf met natte ogen toen ik dit zat te schrijven om half negen vanmorgen. Ik vroeg het haar zelfs: “Waarom zit ik hier nu in tranen...?”
Ze schreef terug: “Omdat je gevoel spreekt en je mee wordt genomen in overheersende emoties?
Knuffel daarvoor.. Ik ken geen mannen die woorden gebruiken zoals jij die gebruikt..
Je spreekt vanuit je hart.. Heel mooi...”


Vrouw... omarm je schoonheid. 

Wees jezelf en overwin de angst dat je niet goed genoeg bent wanneer je niet in je Denken zit. De kracht van het Vrouwelijke omspant de wereld moeiteloos. 
De vernietigende kracht van het dominerende mannelijke hebben we gezien - als dat uit balans is zonder Gezond Verstand; dat, waar het hart bij zit. Het vrouwelijke dus. Dat heeft het mannelijke te beteugelen en in het gareel te doen lopen. 

De macht mag weer terugkomen bij het Vrouwelijke. 

Sta ervoor. Ik zal je beschermen. 
Want ik heb het Vrouwelijke in mij-zelf omarmd. Ik zou niet anders meer kunnen dan dat.


Ik zou willen roepen:

“Vrouw, sta op, laat je zien... ik draag je en zorg voor veiligheid”

Gisteren schreef ik daarom deze 131 woorden:
 

Waar het gaat om het Gevoel is De Vrouw oppermachtig.

Niet iedere vrouw laat dat nog zien. Velen laten het Verstand nog prevaleren.

Dat mag.

Sta dan niet verbaasd als er rare dingen gebeuren die de bodem onder je bestaan wegvegen.

Zeg dan tegen je Verstand: 'Misschien is dit wel mijn grote levensles.'

Welke? Om voor altijd af te rekenen met de impuls, om altijd maar in dat Denken te schieten. En de Strijd aan te gaan.

Een strijder vecht niet. Een echte strijder strijdt zonder te vechten en bewandelt de weg van Moeiteloosheid.

That's The Way of the Warrior...”



Zielen zijn dol op elkaar. En willen niets anders dan elkaar behulpzaam zijn. Heb je het nodig om vast te lopen? Zodat je tot in-keer komt? Geen probleem. Wish granted:)

Als dank mocht ik het plaatje rechts ontvangen. Van een Vrouw. Die de waarheid herkende in woorden uit het hart. 

Finally; if this blog didn't touch your heart, then this will:




Vervolg op Vrouw is synoniem voor Schoonheid en Demonisering van de vrouw en De wereld zal gered worden door de westerse vrouw is dit  Vrouw, ik heb je nodig | Boodschap voor alle vrouwen






Meerleeslinks

Meer lezen: "Metroman - de ideale man" , "e-MAN-cipatie; de man in de vrouw" en "Geen relatie; wel vrijheid" en Hoe eer je een vrouw? Welke enorme verantwoordelijkheid draagt de man? en het meest recente “Seks willen is vaak leunen op een ander”; “Seks om maar wat te hebben” - http://dagboekvaneenvreemdeling.blogspot.com/2014/08/seks-willen-is-vaak-leunen-op-een-ander.html

Leestip: verander “vrouw” in “vrouwelijk” en er gaat een nieuwe wereld voor ons open...

Reactie? Graag. Wil je je (voor)naam erbij vermelden?


Update 5 januari 2018

Dit is de meest gelezen tekst op deze pagina met 5.491 kijkers vandaag op een totaal van 121.470, sinds de start van deze pagina in maart 2014, dus tijd voor een aanvulling.

"Dagboek van een Vreemdeling" dateert uit 2014 en vraagt om aanvullingen oftewel voortschrijdende inzichten. En die zijn er. Omdat liefde alleen niet voldoende blijkt te zijn voor de vrouw die haar furie vasthoudt zonder er ooit afscheid van te willen nemen - althans zo lijkt dat, anno 2018, dus mag tot inkeer komen behoren tot de goede voornemens.
Zie: "rouwproces - leven in een bubbel": dagboekvaneenvreemdeling.blogspot.com/2018/01/rouwproces-leven-in-een-bubbel.html 

En wat eraan vooraf ging:

Droom over onze sabotage | Wat wij doen en hoe dat zit:  dagboekvaneenvreemdeling.blogspot.com/2018/01/droom-over-onze-sabotage-wat-wij-doen.html

Macht ambiëren we allemaal: dagboekvaneenvreemdeling.blogspot.com/2018/01/macht-ambieren-we-allemaal.html

(bericht voor alle)
Vrouwen van deze werelddagboekvaneenvreemdeling.blogspot.com/2018/01/bericht-voor-alle-vrouwen-van-deze-wereld.html
Niet schrikken: 't is een mentale schop onder de hol van hen die dat regelrecht verdienen...

8 opmerkingen:

  1. Heel mooi....en zo waar....<3

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Stil...dit doet heel veel met mij... Het raakt me diep... En dit is wat het met mij doet... Ik ben een vrouw die schade heeft geleden...daar in bleef...en mijn innerlijke man liet vechten... Omdat mijn innerlijke kind tekort was gekomen. En juist dan, is de innerlijke vrouw nodig om zowel het kind te koesteren als de man te temmen. En die vrouw wordt krachtiger. En dan leidt mijn innerlijke vrouw, mijn innerlijke man en kind naar de bron van de pijn, om te laten zien dat het goed is. Zodat ik weer open mag bloeien als vrouw...kwetsbaar...en ik vrouw mag zijn. Zodat ik misschien ooit een man weer ruimte kan geven in mijn leven.

    Dankjewel Robert Jan voor het delen van dit prachtige verhaal. <3
    Eline

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je voor het delen, fijn die openheid, zo hoort dat.
      We hebben eerst ons eigen partner te worden voor we iemand naast ons kunnen dulden.
      Da's een weg... maar te doen.

      Zie ook: https://dagboekvaneenvreemdeling.blogspot.nl/2015/01/hoe-het-werkt-hoe-word-ik-een-zonnetje.html, dat helpt wellicht.
      rj

      Verwijderen
  3. Bedankt, het gaat ons lukken!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi dat je de vrouw wilt dragen en veiligheid wilt bieden, echt raakt me wel...punt is, dat ieder, man of vrouw, die innerlijke veiligheid zelf moet creeren. Dat kan niemand anders. Maar een mooi gebaar is het zeker!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. goed gezien! de essentie is inderdaad: vrouwen dienen zich niet te laten dragen en mannen dienen daar niet in te tuinen, dan zijn ze lastezel en daar zie ik niets positiefs aan.

      Verwijderen
  5. Ik dacht dat je een vrouw was. Hihi.
    Maar prachtig is het; jouw voelen en ervaringen.
    Dit komt op mijn pad, heb het nodig weet ik. Het past bij hoe ik me erin altijd al voel: dat we elkaar constant lopen af te wijzen. Elkaar nauwelijks meer voelen en niet zien. Vanuit die bitterzoete pijn van elk ons eigen verleden. Bizar toch.
    Ofschoon ik dacht een goede moeder te zijn/normatief> het meisje voorbereidend op De Wereld, is zij een paar jaar terug uit contact gegaan. Dit heeft me meer dan daarvoor nog, geconfronteerd met falen. Nu net een uiterst slimme man/gevoelig/doch erg beschadigd ontmoet.
    Ik voel een soort van flabbergastening: er waren inspanningen mijnerzijds. Liefde? Ik kom er nog niet goed bij. Zoek woorden vanuit de ziel. Het is pijnlijk niet gezien te worden. En ik begrijp eerst mezelf te moeten gaan zien. Ik dacht dat ik dat deed
    Maar hoe zit het met missen en hechten?
    Wanneer ik je vaker zal lezen kom ik erachter dat juist dat: dat missen & hechten moet worden losgelaten?
    Oeps ik voel m al...mijn eenzaamheid/alleen zijn. Totdusver was ik er nog te oppervlakkig in
    ws.

    Dan nog, je roept vragen op (mijn boosheid komt nu, haha). Oohh, zijn we met zijn allen niet nog zoo ver van het paradijs!

    ik ga je nog vaak lezen en herlezen; wat ik al deed. Ik dank mezelf: me te herkennen in jouw teksten! <3

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ola. goed dat het vragen oproept; dan kun je aan de slag! mooi :)

      is het relevant of de schrijver m of v is? gaat het niet om de kennis? een kind van drie kan ons al genadeloos de spiegel voorhouden - die weet al "alles"...

      we hebben eerst ons eigen partner te worden anders gebruik je je partner als steun.
      dat mag de boodschap zijn. daartoe hebben we ons gevoel te omarmen om zo het ego te overwinnen.
      rest is niet zo relevant eigenlijk, althans, geen prioriteit bij persoonlijke ontwikkeling.
      we dienen weer één te worden met ons zelf en zo de schade te repareren.

      daar hebben we uiteindelijk een heel leven voor; kan 20 jaar duren, zo's bij m'n exgenote inmiddels. of 50, zoals bij m'n moeder die nog steeds niet meedoet.
      rj
      ps: geef even een afzender aan met naam of initialen, ik heb geen idee wie jij bent, dat praat makkelijker :)

      Verwijderen