donderdag 12 juni 2014

Iedereen krijgt spiegels te zien. Zielen werken samen. 'You got what you deserved'

313 woorden |

Overal spiegels 

Iedereen krijgt spiegels te zien. Zielen werken samen. 'You got what you deserved'. Dat was mijn ingeving van vanmorgen. Als ik bij iemand, een dierbare of onbekende, een bepaalde energie merk, dan is dat exact datgene 'waar zij of hij nu zit'. Ik reageer daarop. Vaak onbewust. Doen we allemaal eigenlijk, toch?

Ik voel steeds preciezer wat energie met me doet en maak de afweging, wel of niet reageren? Dat check ik bij mezelf. Ik vraag een 'go' bij mijn gevoel. En dan reageer ik zoals die ander uitzendt/vraagt/verdient. 'Je vraagt erom' is een veel gehoorde uitspraak die dus werkelijk klopt, eigenlijk. Mensen vragen inderdaad om een bepaalde reactie maar zijn niet gewend om naar binnen te gaan. Makkelijker is het dan om de ander aan te vallen en duivels te noemen terwijl die juist een engelen-daad heeft verricht door liefdevol te laten zien wat de ander uitzendt...

“dan reageer ik zoals die ander uitzendt/vraagt/verdient”
Zielen werken samen, om ons te spiegelen. Kan zelfs een toevallige passant zijn. Op facebook gebeurt dat continu. Hoe mooi is dat?

In de praktijk

Sprak m'n buurman, één van de anti-kraak bewoners van een groot kantoorpand achter m'n woning. Iemand kwam aanfietsen. Een baardmans. Nâh, da's zwak uitgedrukt: alles was haar aan z'n hoofd. Een pluizig bolletje. Ik had hem wel eens gesproken maar hij vertoont zich nauwelijks. Hij is de enige die ik niet mag hoorde ik m'n buur zeggen en het kwam er bijna vurig uit.
 De overpeinzing liet kort op zich wachten:
Kan het ook omgekeerd zijn?

Ik keek hem aan.
Kan het ook zijn, dat híj dat vindt van de wereld - en dat zó uitzendt?” 
 En dat jij dat nu van hem oppikt? En dat manifesteert nu?” 
 Volgens mij zijn we allemaal spiegels van elkaar - en laat jij dat nu zien...”
“Maja... da's míjn filosofie :) ...!
” 

3 opmerkingen:

  1. Dat is heel mooi, wat ik wel bemerk dat sommigen heel heftig reageren terwijl je vaak dingen ook op een andere manier kan zeggen of kan laten merken. Maar dat zal wel iets persoonlijks van mij zijn
    -Marijke-

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ...dat zie je goed.
      In plaats van MAAR zou je ook een vraag kunnen stellen, dan krijg je dialoog en kan ik je uitleggen hoe ik het zie.
      Mensen spreken woorden uit en geven dat bijna altijd een onderliggende boodschap mee vanuit hun eigen stuk; da's het emotioneel oud zeer of oude pijn. Dat is, omdat mensen daarin herkend willen worden, zodat ze dat kunnen oplossen. Gek genoeg staat niet iedereen ervoor open om dat te doen. Dus je kunt mensen wel confronteren met hun gedrag maar alleen zij die het kunnen horen zullen dat aanvaarden. Mensen die confrontaties als kwetsend ervaren, kunnen het dus niet horen, terwijl het de waarheid is die zij zelf uitzenden maar niet onder ogen kunnen komen. Ik heb er studie van gemaakt. Volg mij maar op facebook/hetlichaamliegtnooit, ik schrijf er regelmatig over met nieuwe inzichten.

      Verwijderen