woensdag 9 december 2015

Het vrouwelijke -de kern van elke man en vrouw- mag in ere hersteld worden

We zijn ver gekomen in het afdwalen van ons Zelf. Het belangrijkste tussen mensen is samen lol maken en waarom lukt dat niet? | 

Een vrouw met bezitsdrang is niet origineel. Een vrouw met bezitsdrang wil dr man -welke man dan ook- domineren om maar één reden: als zij de baas mag spelen kan zij zorgen dat een ander haar lasten draagt.

Verdeel-en-heers in het klein; VERWAR EN PLUNDER, dus eigenlijk. 

Mijn eerste exgenote was zo. En zelfs na mijn (gr)huwelijk rekte zij de boel nog vijf jaar, tot ik het zat was en met mijn vuist op tafel sloeg. Vrij snel erna was 't klaar.
De tweede was niet anders. Sleepte mij, jaren later, voor het gerecht om iets futiels en kinderachtigs en zoals ik haar al had aangekondigd kwam ik natuurlijk niet opdagen, want ik vecht niet - maar ik laat de ander wel zien wat-ie doet zodat die zelf op dr bek kan gaan, in dr eigen tijd.
Ik geef iedereen altijd de ruimte. Het gaat erom in te zien wat ons dwars zit, namelijk.

De eerste die kwam klauwen was trouwens mijn moeder en zij liet mij zien dat ik pronkstuk was en verder niet interessant. Ik mocht ademen en mijn bordje leeg eten en verder moest ik vooral niet zeuren; ze wilde een voorbeeldig kind. Leun-materiaal, dus.

En wat hadden al die krengen gemeen - met de nadruk op 'gemeen':
genoegdoening zoeken. Wraak dus. 
Niet eens 'vinden' maar 'zoeken' want vinden was er nooit bij, het corrigeren bleef altijd maar doorgaan.
Zo kweken wij mensenkinderen op: door ons op hen af te reageren. En zij nemen dat over.
Walgelijk, onvolwassen en vernederend gedrag dat de volgende generaties blind overnamen om zelf in de praktijk te brengen in de hoop geconfronteerd te worden met hun onechte, karikaturale gedrag en er van te leren en er bovenuit te stijgen.

En bovendien: wraak voor wát, eigenlijk? 

Wie gaat graven komt meestal uit bij de prilste kinderjaren waarin kou domineerde en warmte was verbannen. Wraak "niet de ruimte te krijgen om zichzelf te zijn" of wraak op de afwezige vader zijn veelgehoorde klachten, die we uitleven op onze dierbaren, want met intimi kun je beter vechten dan met een wildvreemde die de benen neemt.


Even persoonlijk

Tot zover het algemene deel. Nu even persoonlijk worden voor al die Marina's, Danielle's, Johanna's, Susan's, Lyanne's, Monique-je's en Leonie'tjes in deze wereld:

"Jij, behoeftige vrouw, terroriseert mannen en mij in het bijzonder en zoekt 't nooit bij jezelf.
Zegt dat ik te ver ga en gaat vervolgens verder dan ik ooit gekomen ben - maar dan in negatieve zin: je overschrijdt alle grenzen en alle regels van het toelaatbare.
Gebruik talent liever positief.

"Ik kan die verstandelijke shit van jou niet eens lezen, weet je dat. Omdat 't niks is. Lucht. Spel. Truc.
Tis een hol en leeg machtsspel; een venijnige strijd om de macht met als inzet mijn vrijheid. En jij, vrouw, pleegt die onzin met iedereen.

"Je bedot jezelf, maar mij niet. Want ik ken dit spelletje zo langzamerhand en heb je ervoor gewaarschuwd. Stom van je om zo te doen.

"Ik heb je gevraagd wat je wilt en daarop weet je nooit een antwoord. Je zegt niets terug. Nooit.
Je eist ruimte maar meldt niet waarvoor;
je zegt wat je NIET wilt. Niet wat je wèl wilt.
Da's de grootste instinker ooit.
Laf gedrag en onder elke maat.

"Stop daarmee en val anderen niet lastig met jou onvermogen om jouw eigen levenskwaliteit te verbeteren.
Keer in jezelf en sla een ander niet voor hoe jij je voelt.
Ik heb alles aangereikt om verder te komen en alles staat voor je open, mijn deur en mijn hart - maar jij wilt het onmogelijke: bezit. Bezit van mij. En mijn vrijheid. Want dan kun je op mij leunen wanneer het je uitkomt.


"val anderen niet lastig met jou onvermogen om jouw eigen levenskwaliteit te verbeteren."

"Je bent te laat hoor. De exgenoten vóór jou hebben dat al geprobeerd en zodra ik ze ruimte gaf kwamen ze met méér van hetzelfde: shit. Ellende dus pijn en verdriet. En de ander mag het dragen.
DU-UH. Dat is zó vorige eeuw...

"Grow up and get a life.
Word stabiel ipv labiel en luister naar jezelf ipv naar je verstand.
"Geloof niet alles wat je denkt, da's de grootste denk-fout ooit...een grapje van de kerk en iedereen stinkt er nog steeds in.

"Ik schreef er een toegankelijk en dus panklaar stukkie over en voor jou om dat te pakken; oorzaak en gevolg in een notendop. Zie: fb.com/802807643162238
Graag... of niet.

"Verbeter de wereld, begin bij jezelf, ZEI GANDHI - maar jij, VROUW, weet het wel beter, zeker?!

"Ja, want dat maak jij zelf wel uit - want jij speelt liever de baas en bepaalt liever zelf de regels van het trek-en-duw-spel zodat je kunt plunderen. Zonder schaamte.
Omdat je stiekem laat zien wat jou is aangedaan in jouw jeugd.

"De onderdrukte vrouw is de meest gevaarlijke, stiekeme sluipmoordenaar die er is. En dat, lieve schoonheid... dat ben jij. De westerse vrouw is labiel, continu boos en niet te vertrouwen - dat zie je aan onderlinge vrouwenhaat. Ze stoten elkaar af.
HOE KAN DAT? 
Nou, zo dus. Ze mochten er niet zijn als kind en ook niet als vrouw. Waarom? Omdat het vrouwelijke is verboden en de vrouw stelselmatig wordt onderdrukt..."


"het vrouwelijke -de kern van elke man en vrouw- mag in ere hersteld worden."

We zijn ver gekomen in het afdwalen van ons Zelf.

De vrouw is geen hoer. Dat is onmogelijk.
Dus heeft het mannelijke dat ervan gemaakt. De ratio..

Die gruweldaad mag nu hersteld worden; het vrouwelijke -de kern van elke man en vrouw- mag in ere hersteld worden.

[bron: facebook.com/803100833132919]

PS: Wat hierboven staat over de vrouw, geldt voor de man dus ook. We hebben het samen te rooien. Het gaat niet om de verschillen tussen man en vrouw. Het gaat om de onderdrukking van gezond verstand, dat, waar het hart bij zit; dat vrouwelijke -de kern van elke man en vrouw- mag in ere hersteld worden.

Update | Eerder hierover: 

Straf je mij voor hoe je je voelt?
Wie boos doet naar een ander, vecht met zichzelf
Onthoud: waarheid doet geen pijn. Oude wonden wel...

Kern is:
Elkaar besmetten met onze onvrede is niet OK en mogen we niet langer van elkaar tolereren. Dit is Aquarius. Het is tijd voor Waarheid. We hebben elkaar te attenderen op karikaturaal gedrag. Liefdevol. Schouders ophalen en het zo laten is een vorm van PASSIEVE AGRESSIE te noemen. Zo verandert er niets.
Waarheid spreken is een teken van liefde.
Alles bij een ander neerleggen is een vorm van terreur.
Continu boos zijn is terreur naar anderen.
Liefde is... zorg-vuldig omgaan met onszelf en anderen.
Uit: dagboekvaneenvreemdeling.blogspot.com/2014/06/overtuigen-kan-niet.html

Dialoog is een beeldschoon ding. Daarbij respecteren en waarderen de gesprekspartners elkaar en doen dat vanuit verbinding. Schreeuwen is dan niet nodig, laat staan overschreeuwen, omdat ieder gehoord wordt en dat weet van elkaar.

Sommigen staan niet open voor dialoog. Soms verkiest men discussie, ander woord voor touwtrekken.”

Geen opmerkingen:

Een reactie posten