donderdag 5 september 2024

Chaos-theorie; bedekte sabotage onder de radar

Chaos-theorie; bedekte sabotage onder de radar |


Het onderstaande schreef ik op toen ik een ex-vriendin bezig zag met gedraai en gedoe, die mij in wezen wel erg graag terug wilde:

Deel 1. Observatie |


"Als jij jouw zin niet krijgt, vecht je en sloop jij àlles. 

Eigenlijk was jij diep bedroefd. Dat jouw speeltje [ik dus] weg liep. 
Maarrr jij geeft om niemand. Het gaat jou om bezit

Da's tragisch. 
Da's niet menselijk maar parasitair gedrag.
Spijt mij voor je. 
Zo krijg jij nooit wat jij wilt.
Gelukkig word je nooit. 

Chaos is het enige dat jij nastreeft. Dat, en verstrooiing. 
Succes daarmee.

rj"
-

Deel 2. Spiegelen en poging tot dialoog |


"Ik hoor al wat jij wilt

Chaos
Verdeel en Heers

Jij grijpt de macht, speelt de baas, sloopt alles, en dat ligt aan een ander

Dat is niet positief
Gebruik jouw talenten liever positief
Hier heb ik niks aan

Je vergeet, telkens opnieuw, dat jij niet gaat over de relatie. Zolang ik niet toestem, sta jij met lege handen;

en evengoed ga jij door met jouw machtsspelletjes.

Doe niet zo achterlijk, meisje.
Dit leidt tot niets en jij doet jezelf tekort"
-

Deel 3. Conclusie |


"Jij wilt intrige. 
Intrige en chaos. 
Om zo de macht te grijpen en zo de ander te onderwerpen en te overheersen. 

Ik wil dat niet. Het werkt niet voor mij. Omdat het negatief is. 
Voor jou ook niet maar jij moest wat, want gelukkig worden kon niet, dus zulks is ontstaan uit overleving."

"Dit leert mij: jij mocht niet gelukkig worden dus bedacht jij een alter ego, depersonalisatie dus, die stiekem een prachtig intrige bedacht en ondertussen alles sloopte. Dus die gedroeg zich als saboterende en zuigende dus parasiterende overlevingsstrategie die zo ingewikkeld was dat niemand die zou doorzien... maar dat gebeurt toch. Iedereen ziet het. Want iedereen kent het. De meesten doen dit zelf ook."

"Mensen gaan er echter dood aan... maar dat deert jou niet. Zolang jij jouw kick maar kunt halen uit jouw overheersende en destructieve gedrag."

"Niemand wordt er gelukkig van. Jij ook niet. Dus het voedt het sadisme van jouw alter ego die pas tevreden is als alles vastloopt en jij de ander op de kast gejaagd hebt."

"Ik zag dit in jouw ogen toen jij mij voor de AH, midden op straat, trachtte het leven zuur te maken met jouw kwade benadering en ik jou tot de orde riep. Jij reageerde niet en ging door met jouw furie. 
Dat leert mij:

☆Enerzijds erken jij mij niet als autoriteit. 
☆Ook erken jij mijn grenzen niet. 
☆Anderzijds toonde jij precies hoe jij je voedt. Met strijd en oorlog. Omdat jij pas een gevoel van euforie ervaart bij het frustreren, saboteren of slopen van de ander."
-

Beschouwing |


Mooi hè. Zo simpel is het allemaal weer. 
Wie het ziet, ziet het.

Dit is wat onze vrouwen geleerd wordt; zelfsabotage en intrige
Ze trekken de deur half achter zich dicht als jij er nog door moet. Je moet dus jouw eigen weg banen. 
Ze blazen zo tegen hun warme hap op hun lepel, dat jij en jouw gerecht ook afkoelen - en blijven dit hun hele maaltijd doen.
Zij luisteren niet naar wat jij zegt maar stellen tussendoor vragen om jou van de wijs te brengen.


Dus het is en blijft zaak om nergens op in te gaan wanneer zij iets zegt, jouw eigen gang te gaan en te zorgen voor jouw eigen geluk, want een vrouw brengt dit niet. 
Integendeel. Ze helpt jou er vanaf.

Simpelweg omdat ze nadoet wat haar geleerd is, van generatie op generatie, en dat ook nog verdedigt, tegen beter weten in en tot bloedens toe, zonder reden of onderzoek, zonder ooit te streven naar Verbetering van Levenskwaliteit, dusss uit Stockholm-syndroom.

Zij kan dus niet beter. Zij doet niet anders dan saboteren en tegenwerken, bewust en onbewust maar sowieso doelbewust. De enige geruststelling voor haar queeste is leedvermaak over andersmans frustratie, verdriet of teloorgang.


Dit zijn de geneugten van de moderne westerse wereld die wij beschaving noemen. Hier moeten we het mee doen.

Het is om deze reden dat alles tergend veel energie kost en mensen domweg ziek worden. Sterker nog, deze handelswijze is verantwoordelijk voor meer dan 80% van onze westerse ziekten, ziektebeelden en ellende en heeft een naam:

k-o-u

Drie letters en niemand kent het...

Het is het omgekeerde van warmte oftewel warm-menselijke bejegening. In feite staat kou synoniem voor vervloeken. Ga maar na. Alles wat mislukt ondanks de beste inspanningen en intenties lijkt dan toch vervloekt te zijn...? Nu weet je hoe dat komt. 

Kijk dan gerust om je heen wie het boze oog op jou heeft gericht want die veroorzaakte dat. Partners, moeders en kinderen niet uitgesloten want hoe dichterbij iemand staat deste groter de kans op verwensing en amok.

Dit zie ik in, na 18 jaar onderzoek. Ingeving dus. Alle begrip dus als een ander dat niet gelijk zo inziet. Ik heb er ook een tijd over gedaan. 
De vraag is, of jij content bent met jouw leven of dat je er iets aan wilt verbeteren; dat het zo geworden is kan niemand veranderen, maar moet het dan zo blíjven?

rj

https://dagboekvaneenvreemdeling.blogspot.com/2024/09/chaos-theorie.html

Geen opmerkingen:

Een reactie posten