woensdag 12 oktober 2022

Laatste oproep om aan boord te gaan, uit de idiocratie

Inleiding


De hoeveelheid (passieve oftewel verborgen) agressie - in de wereld in het algemeen en de mijne in het bijzonder - is zo groot dat het mij steeds meer verbaast dat die eerder toeneemt dan afneemt. Mensen gedragen zich niet volwassen maar als kleine kinderen. Dan... wordt het nooit wat. Daarom deze oproep. 

Laatste oproep om aan boord te gaan, uit de idiocratie | 


Lieve mensen, ik wil iets kwijt. Keer op keer valt mij op dat mensen het één zeggen en het ander doen.

Voor de meesten lijkt het een spelletje. Om de macht. Over de ander. Die dus als een Speeltje wordt gezien en niet als gelijkwaardige partner (!). 
Dit zie ik dus doorlopend om mij heen gebeuren en mijn ogen doen er pijn van!

Laat dat, godverdomme!

Niemand zit er op te wachten om anonieme zeks tot levenskunst te verheffen maar het gebeurt wel - als enige! Diepgang ho maar. Op die paar centimeters na. En alles ligt altijd aan een ander.


Lekker woke.

Sterker nog, De Man krijgt de Schuld van Alles wat bvb een vrouw doet en niets daarvan kan besproken worden.

Definitie van een idiocratie, als je het mij vraagt.

Wat een maniakale idiotie! Zijn we terug in de middeleeuwen beland of zo?!?

Pure waanzin |


Wat een waanzin. Wat een krankzinnigheid. Ben ik nou de enige die dit ziet? Dan sluit ik de deur en ga op mijn bankje de rest zitten uitlachen, op mijn gemak, want karikaturaal gedrag vraagt daarom.

Ik heb nu een jaartje of wat deze wakkere troep om mij heen aanschouwd en het is een lachertje. Niets is serieus. Alles is semi-luchtig, iets diepzinnigs wordt angstvallig (!) vermeden en dit gaat dus NERGENS OVER. Diepgang of wezenlijk contact is niet mogelijk - hooguit met jouw eigen HUISDIER... en kennelijk zoek jij er nog één bij (!).

Wacht. Even kotsen. Zo terug...

Dit is niks een eigenlijk minder dan niks. Mensonterend en bedroevend gedrag, gewoon. Wat een collectief gemis aan mentaliteit. Moet dat zo gaan? Echt? We lullen over van alles en doen bere interessant naar elkaar, om met onze veren te pronken, maar niemand verandert zèlf. Veranderen is voor anderen. 

Aan allen die zich aangesproken voelen: schaam je.

Aan ieder die het van zich afschuift: geeft niet... is niet jouw schuld dat het zo geworden is. Maar doe er iets aan. Laat het niet zo. 

Dus wat blijft er over? Verbeter jouw kwaliteit van leven

Waarom? Kop in het zand - of in het kruis van een ander -  begraaft de zorgen misschien, eventjes, maar LOST NIKS OP. En aanstellen ook niet. Heeft het nooit gedaan. Verkeerde tactiek, dus.

Sta op voor jezelf |


Dit is het moment. Om voor jezelf op te staan. Eén met jezelf te worden. Jouw eigen partner eigen, dus. Daar is het hoog tijd voor. In plaats van een scharrel voor de winter te zoeken. Da's de verkeerde volgorde. En ja, nu heb ik het vooral tegen al die meiden die de deur van hun heilige huisje ingetrapt zien worden; dit gaat over jou, schat. Over jouw gedrag, preciezer gezegd. 

Geloof me. Ik heb die weg gelopen. Of geloof mij niet. En blijf lekker doorsukkelen op dezelfde manier voor de rest van jouw leven zonder ooooit gelukkig te worden. Zonder ooit te leven, zelfs.

Jouw weg. Jouw lessen. Jouw verantwoording. 
Geluk ermee.

Proost.

rj
-


Ter verdieping deze 

meerleeslinks:


S
piertest, om alles bij je zelf te checken en de zieldialoog op gang te brengen: https://facebook.com/832803566829312

Kon niet uitblijven: de website over de Heilige Graal - hetlichaamliegtnooit.nl 

Indrukwekkend lied "Dit Land"... https://youtu.be/1W7e22dDrJM





Geen opmerkingen:

Een reactie posten