zondag 13 november 2022

Zondag... gezellig samen afspreken met de vriendin

Mijn vriendin, of wat ervoor moet doorgaan, wil mij graag overmeesteren, onderwerpen, overheersen en als bezit zien.
Wat er ook gebeurt ... hier wijkt zij niet vanaf. 
Wat ze wel doet, is af en toe een zijstap maken; zij put uit een uitgebreide collectie trucs, afkomstig van de bodemloze put van Verdeel en Heers & Verwar en Plunder, zoals:

1. een man is niet langer te vertrouwen;
2. de vrouw is slachtoffer van geboorte;
3. de vrouw moet egoïstisch zijn.

Daaromheen verzint zij een hele berg onmogelijkheden als hordes, hoepels, hindernissen en - ter afwisseling - de nodige touwtrekkerij voor haar partner. Zij beledigt, vernedert, fureert erop los en... de ander moet het goedmaken. Hem wordt verweten wat zij creëert.

Dit is wat ik mondiaal, en zeker in dit beschaafde Westen, vrouwen zie doen, die nooit geleerd hebben dat zij óók Gelukkig mogen zijn maar in plaats ervan zelf de hoofdattractie zijn van de wereld, datgene waar alles om draait en bovenal het toppunt van zelf-sabotage... want alles moet stuk.

Dit ter inleiding. Ter afsluiting van een week strijd - om mijn huid - en een handjevol gemiste telefoontjes, stuurde ik het volgende, ter leringh ende vermaeck:

Liefdevolle woorden om de richting aan te geven


Wat je dient te doen is het positief houden.
Dus zeg dat je iemand leuk vindt en hou het daarbij.
De ander onderuit halen en dat ontkennen: niet doen.
De ander lokken naar het meer is prima, beter is nog om gewoon te zeggen wat je wilt - daar afspreken - en not done is dat om te ontkennen dat je dat wilt (en een hint daartoe gegeven hebt)

Dus hou het simpel.
Stel een vraag en vooral: verneuk het antwoord niet.

Wat ook helpt is, om de ander het idee te geven, dat je niet alles wat hij wil, doet of vindt, veroordeelt en belachelijk maakt en zelfs dat je ernaar luistert. In positieve zin, dus ernaar handelen. Jij doet het omgekeerde en misbruikt alle info - die jij als een onsmakelijke taart vol laster in zijn gezicht terugflikkert.

Zo moeilijk is het niet
Probeer het eens
-

(3 telefoontjes, op het furieuze af, dus maar gemist)

Kan nu niet bellen
Hou het positief
Dat geeft het meeste plezier en profijt - uiteindelijk - ook voor jou, juist voor jou
-

Tuurlijk hou ik van jou
Niet van jouw gedrag
-

Nog simpeler:
1. Jij wilt niets van mij horen. Jij vindt dat onzin. Soit.
2. Ik wil niets van jou horen, dat vind ik onzin.

Dus..?

Gewoon een voorstel doen en het leuk maken samen (ik herhaal: "het leuk maken samen") en meer niet... want als jij de sfeer verpest - zoals gister - dan ga ik.
Ben graag duidelijk.

Ik ga fietsen naar Bloemendaal en ben aan het voorbereiden.

rj
-


In elke relatie komt wel eens ruzie voor. 

Waarom vrouwen dat doen weet niemand

-

Even ontnuchteren ...

"Ik ben de leukste kerel die jij ooit hebt ontmoet, dus jaag mij niet steeds weg met jouw agressieve gedrag.

Doe eens moeite voor mij. Laat maar zien wat het c
ontact jou waard is.

Tot nu toe niet veel. Je wappert met borsten en de rest en dan moet ik maar jouw lakei zijn? Da's het concept van goeroe en volgelingen en stevig achterhaald. Da's zo vorige eeuw.

Besef dat.

rj
-


Meerleeslink en naschrift 


Dit is er de reden van dat een relatie maar niet lukken wil; dit gedrag kom ik telkens overal tegen. Ook in eigen familie, helaas. 
Ben geen vrouwenhater - integendeel; ben eerder een feminist - maar ik durf wel te zien wat er gebeurt, dus ben toeschouwer van menselijk gedrag en beschrijf veelal - de oorsprong van - slecht-menselijk gedrag. Zie ook:

dagboekvaneenvreemdeling.blogspot.com/2022/11/het-i-have-pussy-i-make-rules-syndroom.html

Geen opmerkingen:

Een reactie posten