zaterdag 18 februari 2023

Wat wil de moderne, wilde, hypocriete vrouw

Uit het leven gegrepen | 


"Als jij deel wilt uitmaken van mijn leven, dan:

* wens mij niet langer dood. Doe jij nu wel. Werd wakker met kiespijn (teken: ik krijg het voor mijn kiezen) en kramp in spieren. Kou; van jou.

* wees aanspreekbaar. Ben je nu totaal niet. Je neemt geen enkele verantwoordelijkheid. Dendert over alles heen met en vanuit jouw ego, dat regeert. Gevoel; ken jij niet. Warmte en Liefde ook niet. En Geluk mag er niet zijn...

* wees open, eerlijk en waarachtig. Ik weet jouw LEEFTIJD niet eens... (zelfs na 2,5 jaar intensieve stalking - en op vragen, welke dan ook, krijg ik GEEN ANTWOORD)

Kortom, nu ben jij niet te vertrouwen. Wees te vertrouwen in plaats van onbetrouwbaar.

Nu tracht je mij te overheersen.
En dring je jezelf op.
Nu ben jij onuitstaanbaar in plaats van onweerstaanbaar.

Nu stuur jij mij naar therapie en... dat klopt. Mensen die zelf niets oplossen eisen dat van anderen. Logisch...
Doe dat nooit meer. Da's omdraaien. Ik heb mijn deel gedaan. Zat jaren in therapie. Nu is het jouw beurt. Sta 'ns open voor jouw eigen adviezen."
--

Heeft het zin ? |


Mijn liefhebbende tekst op de vroege ochtend. Vijf over half zeven.
Simpel. Duidelijk. Oprecht.
Het heeft altijd zin om je uit te spreken. Karikaturaal gedrag dient men te benoemen. Zo neutraliseert men conflictzoekend gedrag.

Als dat al niet mogelijk noch bespreekbaar is in een relatie, dan is het geen relatie maar een strijdperk. Daar doe ik niet aan mee. Je kunt je uitspreken en het gedoe zo rustig bij de ander laten.

Kijk, dit vond ik afgelopen week:
libelle.be/familie/relatie/de-7-signalen-van-echte-liefde/

'n Korte tekst. Geen uitleg. Slechts 7 lukrake brokken. Gewoon een greep. Eerder wat leesvoer voor de uitgehongerde, lege, geest van de gemiddelde Libelle-lezeres, waar ik mijn moeder en ex-vrouw voorheen ook onder schaarde, die niet openstaat voor verbetering van levenskwaliteit.

Wat valt op in het rijtje? Ik mis "ziel".

Warmte, liefde, zorg, waardering, genegenheid - dat zijn de grootste geschenken op aarde.

Ziel ontbreekt, da's essentieel. Niet alleen in het artikel, maar ook in de vrouw die ik bovenaan aanschreef... en vooral in onze vermeende "relatie". Die er niet is. Ondanks 2,5 jaar lang aandringen, ander woord voor stalken, en voorwenden, harerzijds. Het woord relatie is dan een breekijzer om ongehinderd te kunnen plunderen; Verwar en Plunder, dus.

"Wat wil de moderne, wilde, westerse vrouw met haar agressieve, invasieve, hypocriete, conflictzoekende houding?" |


Ik heb haar op de persoon af gevraagd, of ze nou nog contact wilde. Zondag 5 februari vroeg ik dat haar wel 10 keer opnieuw. Zij gaf gewoon geen antwoord.
Kennelijk is het in haar voordeel om alles open te laten en op het moment zelf te kunnen beslissen, op welke manier zij het meeste profijt kan trekken uit de situatie. En intussen twee uur lang onzin op mijn mouw te spelden.

Het is vooral een SPEELTJE, dat zij zoekt. Tegen het vervelen. Onder het mom van LIEFDE.
Immers... in liefde en oorlog mag alles. Stelt de oorlogszuchtige vrouw zonder eigenwaarde en zonder ethiek, maar met een "trukendoos" vol manipulatie en morele chantage...
... en de nadruk op "-doos".

rj - onderaan naschrift en reacties - en die zijn niet van de lucht

dagboekvaneenvreemdeling.blogspot.com/2023/02/wat-wil-de-moderne-wilde-hypocriete-vrouw.html

Naschrift |


De ene vrouw is de andere niet. Ik mag hopen dat dit niet voor iedere vrouw geldt. Opvallend is echter, dat de gemiddelde vrouw steeds agressiever en opdringeriger lijkt te worden, in haar gedrag. Invasief, eigenlijk. En behoorlijk ontoerekeningsvatbaar.
Dus kijk om je heen en verbeter de wereld, want daar zijn we aan toe, en abject oftewel slecht menselijk gedrag is steeds meer een gepasseerd station geworden. En gelukkig maar. 

Reacties - klassiek |


zij: "Ik hou van jou.
En hoop dat op een zeker moment elke dag te kunnen zeggen, voordat ik in jouw armen in slaap val.

Dit ga ik vanaf nu steeds antwoorden als ik iets lees wat niet mijn werkelijkheid is.
Dan stop ik met lezen.
Nu, zoals je snapt, gestopt bij "wens mij niet langer dood".

Ik ga niet meer in op negatieve overtuigingen die je al jaren herhaalt bij iedereen.

Jouw overtuigingen zijn slechts een klein deel van wat er in je brein afspeelt.
Ik vind je energie perfect.
Ik vind je ziel en hart en lichaam perfect.
Ik vind je creativiteit en intelligentie perfect.

Ik hou van jou.
Ik wil in slaap vallen in jouw armen.
Of met lieve woorden.
Zoals op 23 mei, toen schreef je... trusten koningin...

En ik wil wakker gekust worden door jou.
Of met lieve woorden.

Goedemorgen rj.
Het was leuk dat ik achter jou stond toen jij keyboard speelde en ik je kroelde en je haren kuste.
Daar denk ik aan, als ik wakker word.

Ik ben ik.
Jij bent jij.
We zijn verschillend."
-

Notitie: Q.E.D....
Voor de lezer: is het negatief om iemand (liefdevol, neutraal en onberispelijk maar duidelijk), jouw eigen constateringen voor te houden? Met het doel, om iets bespeelbaar te maken? Of: classificeert zij iets als negatief om zo zelf de macht te grijpen, door alles lukraak te veroordelen? En zo te verbergen wat zij zelf doet?
Deze vrouw speelt de onschuld zelve maar is er iets positiefs aan haar tekst, of is het spel? Voor wie het ziet: zij gedraagt zich als tiran. Ze schuwt er niet voor terug om continu de strijd aan te gaan over futiele dingen en zo de sfeer doorlopend te verzieken. Dit is slechts misleiding en dus spel. Om de macht. 

Notitie voor mezelf: een koningin is iemand in een ivoren toren...
--

ik: je houdt zoveel van mij dat je mij geblokkeerd hebt op alle andere kanalen...

jij houdt zoveel van mij dat jij geen antwoord geeft op wat dan ook, vragen negeert, jouw leeftijd verzwijgt, nergens op in gaat

jij houdt zoveel van mij dat ik nergens mee bij je terecht kan

jij houdt zoveel van mij dat je mij continu allerlei zinspinsels en verzonnen onzin voorhoudt; de gebroeders mindfuck en gaslighting uit de familie tirannie; verleiding en misleiding ter afleiding om te maskeren wat je eigenlijk wilt; bezit, touwtrekken en leegzuigen

je houdt zoveel van mij dat je mij vraagt te stoppen met berichten sturen en zelf doorgaat op de doodlopende weg langs het ravijn

jij houdt zoveel van mij dat je mij in de greep wilt houden en als speeltje wenst te zien, als bezit

je houdt zoveel van mij dat jij mij hoofdpijn bezorgt, buikpijn, rugpijn en mijn energie plundert

jij houdt zoveel van mij dat niets bespreekbaar is...
...niets...

...ik snap het nu...

(wat is liefde toch mooi)

 - doek -
-


zijAh...weer geen positiviteit...

Lees ik niet.

Ik schrijf iets heel liefs waar jij vrolijk mee wakker kan worden.

Maar je wilt niks liefs, je wilt de donkere wolken ook boven mijn hoofd laten zweven...lukt niet.

Ik sta jurken te passen voor het huwelijk van mijn nichtje.
Gelukkig heeft zij een jongen gevonden die heel goed snapt wat liefde is.

Lang leve de liefde!

En dat geldt ook voor jou, lieve meneer met de donkere wolk boven je hoofd.
-

ikJe wilt beschaafd overkomen en wilt er alles aan doen om te voorkomen ordinair te lijken. Maar...
je bent gewoon verslaafd aan mij.
-
Wanneer kom je ervoor uit?
-

zij: "Om 06.44 stuurde je mij vanmorgen al een bericht.
Best vroeg/ midden in de nacht voor anderen.
Is niet nodig zo vroeg.

Ik vind jouw berichten meestal niet fijn.
En zeker niet midden in de nacht.

Dan ben je een heel andere persoon dan wanneer ik je live zie.

Het lijkt alsof je twee verschillende mannen bent.

Dat vind ik eng.

Als ik je zie vind ik je meestal super lief.

Dat is de complexiteit van het contact met jou.

Dat zeg ik al 2.5 jaar.

Ik ben bezig voor het huwelijk van mijn nichtje nu.
Respecteer dat."
-

ikveel plezier
... respect...
*heb dat eerst voor jezelf 
*respecteer dat jij verslaafd bent
*IRL onderbreek jij mij continu dus... respect?!?
-

De reactie die hierna kwam voelde aan als een verwijt van de ergste soort. Als een standje.
Heb ik dus niet bekeken. Maar teken maar dat ik de wind van voren krijg, met drogredenen als onderbouwing voor haar vage tirades waarvoor een zondebok vereist is.

Touwtrekken |


Respect is waar het om gaat en deze alles verzengende, energie slurpende heks, gedraagt zich nu hypocriet door mij te betichten van wat zij zelf doet.
Net als mijn ex-vrouw; net als de andere moeders van mijn kinderen. Net als... mijn moeder. Het is allemaal zandstrooierij. Om de macht.

Er komt een dag, dat je doorziet wat er gebeurt en waarom. Daarover stelde Socrates al: "Trouw sowieso. Tref je een goede partner, word je gelukkig. Tref je een slechte, word eentje een wijsgeer."

Enige wat ze doet is touwtrekken. Ze gaat nergens op in, doet verongelijkt, bedenkt problemen oftewel maakt overal een probleem van, stelt zich aan, dus stelt zich op als slachtoffer, geeft haar slachtoffer de schuld van wat zij zelf doet, denkt of creëert en wil alleen maar doorgaan met hetzelfde; zuigen.
Ze wil meer dan aandacht; ze wil parasiteren. Met Schuld, Boete, Straf en Zonde oftewel SBS-Z als instrumenten. Als breekijzer.

Deze oorlog is onmogelijk te winnen. Het extreme, sterk stemmingswisselende gedrag, met een scheut psychopathie, zoals beschreven in mijn artikel schizo-pathie, doet denken aan bipolair, depressief en schizofrenie. Daar gaat men niks aan veranderen. Zeker niet als men dat niet wil. 
Anderen hadden dit gedoe, om die reden, allang opgegeven en haar de rug toegekeerd. Punt is, dat zij niet de enige is. Ik kom dit gedrag heel mijn leven overal tegen. Het is makkelijk om ervoor weg te lopen. Ik heb dat echter te onderzoeken. Dergelijk gedrag kan ik niet negeren. Steeds vaker herken ik er de patronen, bij de diverse ontmoetingen in mijn leven. Dat vormt mij, als onderzoeker. Dat maakt voor mij dit leven tot één groot sociaal experiment.

Omgaan met nymfo-manie |


"Dotje, je bent niet de enige; goed dat je ervoor uitkomt. Erkenning is al een stap.
Tip: blijf er niet mee lopen, doe er wat aan.
Reden: je vult zo nooit de leegte, je mist geluk, je mist contact met jezelf en bent in wezen doodongelukkig, afgezien van even een kwartiertje afleiding. "Macht over een man". Nou èn. Een koud kunstje. Je mist warmte. Net als iedereen, in dit kouwe, kille westen."

Deze reactie schreef ik onder dit artikel:
damespraatjes.nl/ik-laura-nymfomane-1-naar-bed-met-een-vreemde/#comment-287314




Mij valt op dat de aandachttrekkende vrouw in wezen iets zoekt om maar wat te hebben en dat mondt heel gemakkelijk uit in verslaving. Vul zelf maar in welke; te beginnen met drank, druks, chocola, winkelen, sporten, werken, internet, games, feesten, relatie(s), seks. Ik heb een voorzet gedaan. Zonder het gedrag te veroordelen, integendeel; ik bied eenieder altijd een helpende hand. Anders had ik haar allang laten schieten. Want: leuk is dit contact niet. 
Maar iemand helpen, naar beste kunnen, wel.
++



Geen opmerkingen:

Een reactie posten