vrijdag 4 augustus 2023

Ommekeer 2; van uitputting naar dadendrang

De ommekeer; vervolg | van uitputting naar dadendrang |

Maanden, nee jarenlang was ik moe, structureel uitgeput. Ik kon weinig. Dus wachtte ik rustig af, tot er iets zou veranderen, terwijl ik met lede ogen zag hoe belachelijk het in de wereld toegaat.
Begin juli kwam een belangrijk keerpunt. Er veranderde iets, mijn binnenste attendeerde mij erop: datgene wat jarenlang maar kon door-woekeren, ten koste van anderen - ik heb het over extreem slecht menselijk gedrag, dus hoe men anderen lastigvalt en leegzuigt - leek minder invloed op mij te krijgen en ik kon mezelf beter neerzetten, dwz: zonder het onvermijdelijke neerslaan, tegenwerken en saboteren, dat velen zich eigen hebben gemaakt; het kleinhouden van zichzelf en anderen. 

Inmiddels noteer ik sinds eind juli nog een belangrijke ontwikkeling, in het verlengde ervan. Positiviteit haalt weinig uit als negativiteit de overhand heeft, dus daar diende iets mee te gebeuren. En ja hoor. Mijn gebeden zijn verhoord. Er zit een rem op, op negativiteit. Op nietsontziende, zwaarmoedige, desastreuze, negativiteit; de kracht erachter is weggehaald. Hoe tof is dat?

Blokkadevrij |


Hoe dat zit lees je in mijn blog dagboekvaneenvreemdeling.blogspot.com/2023/07/de-ommekeer.html; ik deed een schietgebedje om dat probleem structureel te tackelen, zodat mensen elkaar niet langer kunnen tegenwerken naar hartelust - oftewel vol sadisme. Dat moest maar eens afgelopen zijn en dat is het ook; het is voorbij. 

Mensen kunnen iets zegenen maar ook vervloeken en dat heeft zo een belangrijke wending gekregen richting positiviteit, zodat we eindelijk iets kunnen opbouwen en geluk kunnen ervaren zonder dat dat direct wordt neergeslagen - zoals bijna altijd gebeurt, want niemand gunt een ander iets... behalve een voortijdige en liefst gruwelijke dood.

Wat dat betekent in de praktijk gaan we zien maar in ieder geval heeft dit mensdom nu een eerlijke kans tegen de heimelijke onderdrukkers die wereldwijd alle centjes naar zich toe harken; voorheen gingen wij - het Volk - maar blind mee in alles zonder voor zichzelf op te staan, uit angst... voor straf. 
Die angst kan nu afnemen omdat de straf - geestelijke pijn door vervloeking - nu vervallen is, zodat ieder kan gaan opstaan voor zichzelf zonder dat juk van terreur, zonder die voelbare greep van de macht altijd maar om ons heen, iets, waar ik mij overigens decennialang niet eens van bewust was en vervolgens jarenlang mee bezig was om er onderuit te komen, omdat zulks niet gezond is. Een dociele man van 45 die bij zijn moeder (of zijn vrouw) op het matje geroepen kan worden en verteld kan worden hoe zij het wil hebben, klopt niet... Dan is hij zwak en zij als een goeroe die volgelingen ambieert en da's volledig 'gepasseerd station'. Dat is zó vorige eeuw. Voorbij, dus. Tijd om op te staan, dus.

Dominant gedrag is sowieso een gepasseerd station maar leg dat maar uit aan die hordes idioten die zich "groter, beter en sterker" wanen dan ieder ander; het heerst nog volop tussen de mensen onderling en lijkt op school duchtig in stand gehouden te worden, als knap staaltje Verdeel en Heers oftewel Verwar en Plunder; ik noem het SBS-Z; Schuld, Boete, Straf en Zonde. En daarom alleen al niet langer wenselijk.

Wat is wèl wenselijk |


Wat wenselijk is, is dat mensen hun hart gaan tonen, warm hartelijk gedrag tentoon gaan spreiden en warmte in hun leven en dat van anderen toelaten. Wenselijk is, dat mensen niet langer weglopen van hun gevoel (iets dat onze wereldleiders tot nog toe zo handig demonstreren) zodat ons Gevoel in ere hersteld wordt... want het gevoel was tot dusverre verboden. 

Sinds de Heksenjachten, grofweg. Sinds de kerk doorsloeg in wereldheerschappij en regels dicteerde, leefregels, die niemand heeft bedacht, niemand onderschrijft en ieder opgedrongen krijgt. En die men blind volgt, tegen beter weten in en tot bloedens toe, uit angst voor straf.

Dus het is tijd voor dergelijke belangrijke veranderingen, die het Volk faciliteren om zichzelf te worden en onder de slavernij uit te vechten, het Stockholm-syndroom af te leggen en - uiteindelijk - volwassen te worden... dus dit is de eerste stap, zodat de mens de eigen leer- en heelmeester kan worden en bij zichzelf te rade kan gaan. Bij het Gevoel, dus. 

Of de mensheid er een stap in gaat maken moet ik nog zien, hoor. Tot nog toe heb ik bijzonder stupide en agressief gedrag in deze godvergeten wereld moeten aanschouwen en is mijn vertrouwen in De Mensheid volledig weggezakt. 
Maar ik laat mij graag verrassen. 

Sowieso heb ik geleerd mij op mijn eigen vierkante meter te vermaken zonder mij ooit nog ergens druk om te maken maar het zou geweldig zijn om de mensheid te zien vorderen en te zien verbeteren want "daar is nood aan". Er is nood aan Verbetering van Levenskwaliteit

Of dat gebeurt en hoe... da's een ticket op de eerste rang wel waard. 

rj. hetlichaamliegtnooit.nl

De ommekeer: voorbij negatief gebruik van talent en machtsmisbruik

Ommekeer 2: van uitputting naar dadendrang

De ommekeer 3: voorbij depersonalisatie




Geen opmerkingen:

Een reactie posten