zaterdag 19 augustus 2023

de macho-kut is geboren

Vrouwen. De meest geweldige wezens ter wereld. Althans, dat waren ze. Ooit. Kennelijk. En zouden ze eigenlijk nog steeds moeten zijn en weer moeten worden en ze zouden zich tot het uiterste daarvoor mogen inspannen. Door na te streven zichzelf te zijn. 
Eén met zichzelf.

Helaas. De vrouwen van nu zijn geen vrouwen. Ze zijn nooit volwassen geworden en gedragen zich als kleine kinderen. Nu, anno 2023, doen de meeste vrouwen - in toenemende mate! - afgrijselijk, zetten zich af tegen mannen, gedragen zich dominant en kleinerend naar alles en iedereen maar vooral gedragen zij zich opvallend schizofreen, (als logisch gevolg daarvan) bipolair en zijn (in wezen) vaak depressief
90% van de vrouwen in de westerse wereld, althans. Niet allemaal.
En, logischerwijs, dus als gevolg daarvan (vrouwen worden moeders immers en brengen kinderen voort die ze op dezelfde manier 'africhten') doet 40% van de mannen dat ook zo.

Waar heb ik het over? De macho-kut. De macho-vrouw die zich nog meer macho gedraagt dan de ergste macho-man op z'n slechtst. Kut vooruit. Gedraagt zich kouder dan koud en dus totaal gevoelloos. Neemt geen enkele verantwoordelijkheid en doet maar wat. Het ene nog desastreuzer dan het andere. Alsof alles geen zin heeft.

Waarom? 
Uit protest.
Tegen Het Systeem.
Tegen haar moeder. Die haar gekortwiekt, kleingehouden, vernederd en geestelijk vermorzeld heeft. Maar die zij verdedigt, uit angst voor straf, tegen beter weten in en tot bloedens toe. Dus reageert zij zich af op al het andere. Dus op ieder ander.

Zo wordt dat van generatie op generatie doorgegeven. 
De oh-zo-geprezen Opvoeding zorgt hier in het westen voor jarenlange, structurele, emotionele verkrachting. Niets anders. Dus ga maar na. We hoeven niet ver te zoeken. "Extreem gedrag is àltijd te herleiden - en meestal kom je dan uit bij de jeugd", leerde olof smit mij.

Waar komt het op neer? Wat is de essentie?

In feite laat zij zien, via zelfdestructie en zelfsabotage, dat zij niet gelukkig mag wordenLees dat nog maar eens. Dat is bij velen de diep gewortelde overtuiging waardoor velen alles stuk maken. Verdeel en Heers in volle glorie... voor wie het wil zien.

Slecht-menselijk gedrag: openhartige teksten van Mannen worden afgeserveerd door zuurpruimen (kwaadwillende vrouwen) |


Ik vond een openhartige post van een echte man met ballen die openlijk aan de kaak stelde wat hij telkens zag en ziet gebeuren - hij doorzag patronen, dus - en krijgt de meest stuitende, gemene, ontwijkende en laffe reacties terug. Een wagonlading stront. Sommigen lachen hem vierkant uit maar proberen dat ook nog te verpakken. Anderen doen opportunistisch dus lopen mee met de meute en brengen niets nieuws maar lullen maar wat; moralistisch geprevel. De meesten verbergen de eigenlijke gedachten, ideeën en intenties zoveel mogelijk maar duidelijk is, dat dit onderwerp ONBESPREEKBAAR is
Dus schreef ik er mijn ideeën over. Lees maar even mee.
-

AR: "Vanmorgen werd ik wakker en ik heb iets op mijn hart. Ik ben aan het daten en spreek veel vrouwen. Ik heb ontzettend veel animo [belangstelling van vrouwen?|rj] en dat maakt kiezen lastig. Als ik dit bespreek met vrouwen krijg ik bijna standaard de opmerkingen: er zijn weinig leuke mannen en ze zijn maar uit op één ding (seks). Het stoort me! En ja, ik maak wat grote denkstappen nu.. Want het beeld wat (veelal) geschetst wordt is dat mannen meer aan zichzelf moeten werken. Maar is dat zo? Deze vrouwen die dit zeggen zijn in mijn ogen zelf niet interessant. Gewoon niet sexy, niet gezellig, eigenlijk gewoon zuurpruimen
😟 Maar wel afgeven op mannen! Dit tegengeluid wilde ik delen op Facebook! We mogen allemaal aan onszelf werken, maar mannen zijn niet minder ver dan vrouwen in hun ontwikkeling!! ❤️🔥😎
Ps. En ik voel een hoop spanning bij het plaatsen en het lezen van de reacties. Maar ik plaatst graag mijn gedachtes. Wellicht kan ik ze vervangen door meer liefdevolle overtuigingen.."


Zie je De Boodschap? Nogmaals:

"...het beeld wat (veelal) geschetst wordt is dat mannen meer aan zichzelf moeten werken. Maar is dat zo? Deze vrouwen die dit zeggen zijn in mijn ogen zelf niet interessant. Gewoon niet sexy, niet gezellig, eigenlijk gewoon zuurpruimen.
Maar wel afgeven op mannen! Dit tegengeluid wilde ik delen! We mogen allemaal aan onszelf werken, maar mannen zijn niet minder ver dan vrouwen in hun ontwikkeling!!"


Plaatje erbij, ter illustratie...

Ter relativering |


"Punt is... in mijn optiek zijn we afgedwaald van onze ziel, ons Gevoel. Gevoel is verboden. We mogen zelfs niet gelukkig zijn."

Daar... in één zin. Hier staat al alles wat je weten moet.

"Allemaal mooi, maar laten we eens streven naar mens te zijn
Laten we eens streven naar vrede en harmonie
Laten we, kortom, onze talenten eens positief in gaan zetten en volwassenheid ambiëren in plaats van elkaar onderhuids, onuitgesproken, vals, akelig en gemeen naar het leven te staan.

'Wat echte mannen willen.' Mannen dienen de Vrouw. Dat vergeten velen. Helaas.
Mannen willen maar één ding. Klopt. Wij willen Vrouwen gelukkig maken.
Slagen we daarin...? Wat denk jij zelf...
-

Deze korte tekst plant ik te pas en te onpas op het web, om mensen op andere gedachten te helpen.
Mijn blijdrage aan een betere wereld.

En dan nu...

Mijn reactie | 


De enige manier om mensen uit hun roes wakker te schudden is door confrontatie. Je hebt anderen te confronteren met wat ze zelf doen. Ik noem dat ook zo: "Kijk nu eens wat je zelf doet?"
In dit geval had deze man - helaas - helemaal gelijk. Dus steunde ik hem en schreef openlijk: 
-

"Klopt helemaal. De Klassieke denkfout: omdraaien.

Vrouwen zijn niet verder dan mannen noch dichterbij hun gevoel. Integendeel. Er heerst meer ego en meer machogedrag bij vrouwen; wij zijn hen volledig kwijt, zelfs!

Vrouwen bestoken mannen met seks... en verwijten hem vervolgens wat zij zelf doen.

Vrouwen gaan over voortplanting. ZIJ willen maar één ding. N**ken, dus.

Mannen niet. Die zijn met heel andere dingen bezig TOTDAT er een vrouw oversteekt die alle aandacht opeist en zichzelf het middelpunt van het heelal maakt. Dan gaat alles ineens over haar.

En, wat doet de gemiddelde Diva (m/v!) ???

Ze steelt de show. Grijpt de macht. Speelt de baas. Wordt negatief en destructief. Sloopt de boel. En - nu komt het: HIJ IS FOUT...

Eh, in mijn boek heet dat 'De Omgekeerde Wereld'. Knettergek en gestoord gedrag. Maar het wordt nog gekker; er blijkt TOTAAL NIETS BESPREEKBAAR te zijn.

Mevrouw De Tiran staat Gezond Verstand niet toe en castreert hem (term uit de psychiatrie) met ongezonde ideeën, perversiteit en louter destructief gedrag.

En wij mannen hebben het gedaan.
Want:

1. mannen zijn niet langer te vertrouwen
2. vrouwen zijn slachtoffer
3. vrouwen moeten egoïstisch zijn
4. seks is losgekoppeld van huwelijk en van liefde
5. carrière is als enige zaligmakend voor de vrouw... niet haar man of het gezin*)

Deze "vijf regels" zijn bedacht door de Rockefeller Foundation en 'kennelijk' sinds de jaren '50 in de hoofden van onze vrouwen gestopt, die gaandeweg meer en meer verzonnen flauwekul produceren en je reinste onzin uitkramen, en dat als verzonnen stelling poneren; voor de man om op te lossen want hij wordt ervoor verantwoordelijk gemaakt, schuldig aan bevonden en... hij krijgt er straf voor.
Serieus.
SBS-Z Schuld, Boete, Straf en Zonde. Verdeel en Heers dus. Ik noem het: Verwar en Plunder. Puur verraad. Aan onszelf. 

Dat dit zo gegroeid is, is al erg genoeg.
Maar... moet dat dan zo blíjven...???


rj

*) uit: Spin Sisters, 2004, boek van Myrna Blyth, voormalig hoofdredactrice vrouwenblad 'Ladies Home Journal'


NB: de verzonnen stelling is al eens beschreven in een apart artikel. Zie: dagboekvaneenvreemdeling.blogspot.com/2023/07/de-verzonnen-stelling.html

"Jij trekt dat aan...." |


De mooiste zin die je kunt horen als je iets bespreekbaar wilt maken, in een Stockholm Syndroom-samenleving, met "in het land der blinden is éénoog outcast", is de volgende DOODDOENER:
-

"Kijk eens naar wat het in jezelf is, dat zulke Vrouwen aantrekt..."

Wat een onzin. 
Het westen is gestoord. 
Alles maar dan ook ALLES is omgedraaid. 

Bovendien gaat het niet om mensen maar om hun gedrag.

Veel belangrijker: iemand die zoiets "slims" zegt, neemt geen enkele verantwoordelijkheid voor zichzelf en vooral niet, voor wat hij, zij of het zelf doet èn verdedigt want wie zo lult verdedigt het eigen negatieve gedrag ook nog, in één beweging. 

Men ontloopt zo de eerlijke dialoog en speelt een spel, om de macht; men verwart, mindfuckt oftewel lult jouw geest en verwijt jou wat men zelf doet. Hypocrieter gedrag is niet denkbaar. Maar zo is het systeem en wij doen dat na; wij worden geacht na te praten en te volgen; niet om zelf te denken. Daar staat straf op. Dus we volgen de regels, die niemand heeft gemaakt, niemand onderschrijft en ieder opgedrongen krijgt, uit angst... voor straf. Dat geeft een dociel volk. Op het zwakzinnige af. 

Kijk maar om je heen...

Update | Sterker nog... de constatering dat ieder zelf iets aantrekt zit in twee stadia ervoor al. Dat stadium, zelfreflectie, is allang geweest. Daar zijn we al voorbij! Uit de situatie dient namelijk altijd de les of boodschap gehaald te worden en die heb ik hier juist beschreven. Dus daarom is zo'n opmerking, dat je zulke mensen of situaties zelf aantrekt, een dooddoener... er is totaal geen bereidheid om verder te kijken, de verdieping te zoeken en iets uit te zoeken of op te lossen. Men trekt je doelbewust de put in! | update 21 oktober

Dat het zo geworden is is erg genoeg. Moeten we het dan zo láten? |


Ja, dus. Bespreekbaar is er NIETS. Vrouwen - in ieder geval de stupide handelende, eigengereide, rare gebakkies die ik continu tegenkom - verschansen zich in hun leugens èn verdedigen, in wezen, hun onderdrukker. Stockholm-syndroompjes, dus.

En ik zeg hen wat ik zie. Ik deel mijn observaties. Recht voor z'n raap. Want zachte heelmeesters maken stinkende wonden.

Dus daar sta je dan, als machokut. Voor gek met jouw kut vooruit, alsof ALLES een strijd is en jij De Autoriteit zelve bent. De baas die louter waarheid verkondigt. Terwijl je niets weet, niets kunt en niets doet en dus tot niets in staat bent. Want... iets afbreken is nog geen opbouwen.

Want dat is het probleem. Vrouwen grijpen de macht, spelen de baas, slopen alles en hij heeft het gedaan. Nog een keer? 

1. zij grijpt de macht - en speelt de baas
2. ze sloopt alles; ze sloopt de sfeer en ze sloopt hem
3. hij is fout

Kijk maar naar the perfect breakup van comédienne Iliza Shlesinger:


Dus... wat wil je BESPREEKBAAR maken, zolang zij wegloopt uit elk gesprek, iedere dialoog vermoordt, en zichzelf tekort doet...?

Tegen hen zeg ik: 

"Dus... verwijt een ander niet langer wat jij zelf doet. Dat is een gepasseerd station. Verleden tijd. Ga staan voor jezelf, ga naar jouw gevoel en herstel de connectie want... die is danig zoek, zoals je nu laat zien...

En nog wat, nu we toch bezig zijn: mannen zijn geen speeltje. Mannen zijn geen pik aan een touwtje oftewel een pik op afroep. Je gedraagt je ondermaats. Uit de hoogte. Alsof je hem uitlacht.
Daarmee doe jij jezelf tekort.

En dan dit: wist jij dat mannen het als hun taak zien om vrouwen gelukkig te maken? En dat zij daar nooit in zullen slagen, zolang vrouwen altijd alles slopen... omdat zij "niet gelukkig mogen worden" of althans dat idee diep ingeprent hebben gekregen, in hun Opvoeding (die niets heelhoudt van het oorspronkelijke ontwerp)?

rj
"

Naschrift | Mijn blijdrage aan een betere wereld |


Ik ben een geboren mensenhelper en hou van mensen.

Niet van hun gedrag; het gedrag van de westers gevormde mens vind ik ronduit afschuwelijk. 
Ik bestudeer gedrag en achterhaal intenties, drijfveren en beweegredenen en spreek mensen aan op wat ze doen. Hartelijk, neutraal, onberispelijk, liefdevol. Door te benoemen wat ik zie. Heel mijn leven gedaan, om te beginnen bij mijn ouders. Als kind al. Da's kennelijk mijn taak. En da's niet makkelijk want mensen vechten daarom met je, worden extreem agressief en verwensen je in alle toonaarden.

Ik ga geen discussie aan; je pakt de les of je pakt hem niet. Dat is jouw zaak. Ik heb gezegd wat ik zag en de rest is aan de ander. 

Uitleg geven is wel nuttig, als iets niet duidelijk is, dus stel vragen. Maar... discussie oftewel touwtrekken is onzin, zeker over een zo belangrijk en precair onderwerp als 'oude pijn', 'slecht-menselijk gedrag' en 'verbetering van levenskwaliteit'. 
Onthoud: "geen vragen gesteld, wel oordeel geveld" - zo gaat het in het Koude Westen. Maar dat hoeft niet zo te blíjven... 
-

Stel vragen: 

Nog duidelijker: hoe vrouwen zichzelf ondermijnen (en iedereen om hen heen): 

Laat dit mijn blijdrage aan een betere wereld zijn.


En hier en plaatje van hoe de westerse vrouw geacht wordt zich op te stellen... 

van nature...



rj



-



Meerleeslinks: 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten