zondag 20 april 2014

Klokgelui

553 woorden

Wakker worden


Moge. Wat een dag. OK, ok, de zon schijnt maar kep ruzie met iedereen (die mijn blog niet snapt) en werd w-w-wakker met een droom over maffia, voelde erg naar, kreeg 100.000 euro zwijggeld gestort, then you are owned, dus terugstorten, hele toestand; las gister bij Nelleke Bakker in een post over pedofilie in chantabel Nederland en hoe ons land daardoor geregeerd wordt door maffia op www.capoditutticapi007.blogspot.com...

Aanleiding was krantenartikel over UvA prof Gert Hekma die kennelijk vindt dat je kinderen mag dwingen, dan leren ze hoe fijn seks is (klik op het plaatje voor een grotere afbeelding, beter leesbaar).

Huppa, daarover schreef Aldous Huxley in 1932 al zijn Brave New World (bij ons: "heerlijke nieuwe wereld"); "ons lichaam is van ons allemaal, niets is individueel" - als uitvloeisel van de uitvinding van de lopende band door de "Grote Henry Ford" en het Fordisme - met uitzondering dan van de top natuurlijk; privileges en verdeel en heers blijven immers. 

Waar het misgaat beschreef ik reeds in de wonderlijke energie van kinderen. Hier zie je het gevolg: youtu.be/VtLZHu1cnnI = de verklaring van Toos Nijenhuis die ritueel langdurig als kind misbruikt is door... nou ja, zie zelf maar. Kerk, satanisten en vrijmetselarij worden genoemd, en oh ja, Prins Bernhard.

Wacht, even kotsen...
Zo, ben ik weer.

Ben niet naargeestig hoor. Dit moest er gewoon even uit. Die shit was niet van mij namelijk. Sorry dat jij er nu mee zit. 

Hier, pleisterr op de wonde... : filmpje van Bill Hicks - It's Just A Ride:



Deel twee: Klokgelui en Pasen


Kwart over neugen. Zit aan de waterkant. De ene droom ontvlucht, dient de andere zich aan. Klokgelui...om kwart over negen. Audio-visuele terreur anno 2014. Slopen die gast. Ongenadig afrekenen.

Toen ik als kind voor het eerst klokken hoorde slaan - 'aftrekken' schijnt dezer dagen beter te kloppen- vroeg ik:
-"Mam, wat is dat?"
Eigenlijk wilde ik als driejarige zeggen:
-"Ik herinner me dit geluid van vroeger en dat brengt geen prettige herinneringen...wil je mij vertellen hoe we ervoor staan??" 
Dat doen de meeste drie-jarigen niet, gek genoeg. Ze weten namelijk dat dat niet zinvol is.


Mis-poes

Die ene keer met Kerst-Mis in een buitenlandse kark hebben mijn zus en ik het er fantastisch afgebracht. Ik zong te vroeg, met het orgel mee. We keken elkaar aan en vanaf dat moment wisten we het. We waren gered door de lach. 't Was goed "mis". Zo'n ingehouden proest die aanhoudt tot het einde der mis. 


Ik ga zo een choco paashaas vernielen. Oren stelen en 'm dan vragen stellen. En martelen, eerst lichamelijk, dan geestelijk. Dat schijnt de volgorde te zijn.
Wij wensen u een fijne dienst. Allah groete u. Mijn religie is "liefde" en "leven uit vertrouwen". Daar komt geen "geloven" aan te pas.

Tijd...voor chocola...

"Mijn religie is liefde en leven uit vertrouwen. Daar komt geen geloven aan te pas." 


Naschrift


Het mag nu Pasen heten, maar daar zit een heel andere oorsprong achter dan ons is opgedrongen, (alhoewel Martin Vrijland een wel héél erg leuke uitleg gemaakt heeft) kijk maar mee: 




Dit artikel doet er nog een schep bovenop, bedankt: Lijdensverhaal Jezus is plagiaat

'Een mythe gaat niet over de feiten, maar alleen over de boodschap.' 
Zo. Hoor je het ook eens van een ander. 

Ik zeg: wees in geen ding bezorgd :-)

Tip - meld je aan voor de nieuwsbrief en ontvang de volgende weblog in je mailbox






Geen opmerkingen:

Een reactie posten