zondag 14 september 2014

Waarom we zoveel móeten

588 woorden |
We zijn gemaakt om te spelen en plezier te maken. Weet je waarom we zoveel “moeten-dingen” moeten? Om ons daarvan weg te houden. Ons weg te houden van ons-zelf zijn en ons ware potentieel te ontwikkelen door de dingen te doen die we leuk vinden. Dáárom moet je werken, dag en nacht. Dáárom moet je geld verdienen, gebaseerd op die twee bedachte systemen: geld en werk.

Geld is bedacht. Het bestaat niet echt. Het is een hefboommiddel vanwege de fractionele reserve waardoor banken onnoemelijk veel geld en rijkdom gecreëerd hebben op onwerkelijke manier.

Werk in primaire (landbouw etc) en secundaire sectoren (industrie) lijkt zinvol; dat gaat om voedsel kweken en spullen maken. Vanaf de tertiaire sector (dienstverlening, IT, etc) hoort het vraagtekens op te roepen. Is dat wel nódig? Móet iedereen wel werken?? En waarom? Om “de economie draaiende te houden”? Watte? Voor geld? En waar blijft dat geld dan? Er zit een lek in het systeem en zo blijf je bezig als een hamster in een molen.
Arbeit Macht Frei – vrij naar Auswitz – is een credo dat erin geRAMd is. 
“Wat wil jij later worden?” Het enige antwoord luidt uiteraard: “Ik dacht dat ik al iets wás...”
Het is bedoeld om ons bezigheidstherapie te geven. Verplicht. 


En toen zag ik dit filmpje: “Workers of the world... Relax!” | http://youtu.be/Ie5zO-mF31M 


Ons dogma klopt niet  



De uitkomst is dus: ons dogma klopt niet; we hoeven niet allemaal te werken. Die overtuiging is onzinnig en ongefundeerde indoctrinatie om een volk bezig te houden; “geef ze brood en laat ze spelen” (liedje van Het Goede Doel uit 1983). Er is allang bewezen dat we met véél minder arbeidsuren toekunnen. En met véél minder centjes. De wederopbouw na WO-II is volledig doorgeschoten. Pappa is nog stééds niet op tijd voor het eten thuis. 

“De wederopbouw na WO-II is volledig doorgeschoten. Pappa is nog stééds niet op tijd voor het eten thuis.”
 
Voorbeeld: in Libië van vóór de invasie werd er gratis energie verstrekt en kregen mensen die een boerderij wilden beginnen gratis land ter beschikking – zo vernam ik van iemand die een naburig land bewoonde dus dat laat zien hoe het anders kan. Maarrr... omdat er geen Centrale Bank van de Rothschilds was werd het land bezet, geplunderd en geherstructureerd. Moge.


Wat dan wel? 


Er is niets mis met werk, maar niet op de manier die we nu kennen, dat wil zeggen volgens een slaafs systeem. We noemen onszelf toch gekscherend loonslaven? Schaam je. De diepere betekenis ervan hoor je je bewust te zijn. Het (werk, school, gevangenissen en psychiatrische ziekenhuizen) is opgezet volgens Pruisisch legermodel*) en dat begint op school: je leert intellectuele afhankelijkheid van een hoger geplaatst iemand. Je voelt gelijk hoe men de macht over jou heeft zodra je het arbeidscontract gezet hebt. Ze willen je tijd en je ziel, je kent geen privacy en je gehoorzaamt naar wat de baas van je wil – en dat is volstrekte willekeur want van een functioneringsgesprek dat twee richtingsverkeer kent heeft nog nooit iemand gehoord. Je krijgt straf of vliegt eruit als het de baas niet zint. De baas dicteert. Iedere loonslaaf heeft daarom een báás. Hij/zij deelt de lakens uit en kan met jou de vloer aanvegen. Gatverdegatver. 


Dus daarom MOETEN we zo veel. En daarom begint dat al op school. School, die de macht uitbreidt tot in de privétijd door huiswerk te verstrekken, om te voorkomen dat een jeugdig iemand zelf dingen kan ontdekken of kennis uitwisselen kan met een verstandig iemand. Dat... is Divide Et Impera in volle glorie. Erg hè?

Zeg niet dat je dit niet wist. Je wilde alleen even herinnerd worden. Prima. Zo is het, niet anders.
Punt is... je wéét alles wel... maar hoe dóe jij dat in de praktijk?

Daarvoor zul je langs moeten komen. Ik kan niet alle geheimen prijsgeven.

Watch me do it. I see you when I see you. ++


Meerleeslinks: 


PS: Wat staat er eigenlijk op de zijkant van de gouden koets?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten