zaterdag 23 september 2023

Bedroevende wereld. Vol kou.

Even iets bekennen. Ben heel bedroefd. Over hoe moeizaam contact gaat. Tussen volwassenen. Niet zomaar contact maar echt, oprecht, warm contact.

Een bedroevende wereld. Vol kou. |

 
Nou ben ik bovengemiddeld sociaal vaardig en weet altijd wel iets te zeggen, heb een leuke frisse kop met pretoogjes en heb eigenlijk alles mee maar mensen doen of ik melaats ben. Zelden is contact ontspannen. Zelden. Zelfs mensen die de hond uitlaten doen veelal panisch, apathisch of spastisch, wanneer je alleen al groet, zonder enige bedoeling.

Kroegen vind ik doodeng. Mannen doen vaak al raar (opvallend of overdreven) maar vrouwen lijken elk moment je kop eraf te kunnen bijten. Levensgevaarlijk! Plezierig is dat niet. Wat is er aan de hand?

Eerder viel mij dat al op, toen ik nog uitging. Dertig jaar geleden. Als man krijg je de gekste dingen op jouw bord waar je maar iets mee moet doen. 'Bewijs je maar.' 'Toon maar in 1 minuut hoe leuk je bent.' Argwaan; 'Als je maar niks van mij wilt', bvb wanneer je op straat of in een winkel iemand ontmoet; de kans op afwijzing (of erger; kans op pure terreur) met een paar gruwelijke woorden is levensgroot aanwezig, kortom: vriendelijk, respectvol en correct gaan mensen niet met elkaar om. Kinderachtig en agressief wel.

Nog iets. De wereld lijkt vooral over seks te gaan. Niet over vriendschap of enkelvoudig plezier maken.
Vrouwen 'mogen' (permitteren zich te) flirten en/of lonken en doen dat te pas en te onpas, ik zie het continu gebeuren - maar dat is nog geen garantie, want de flirt zegt niets en verdwijnt net zo snel als die kwam. Jou vertwijfeld of verward achterlatend.

Zucht...

Dit gedoe vind ik zó erg! Het komt op mij zo achterlijk en onvolwassen over als maar kan.

Ik heb nogal wat gedaan aan mezelf, zoals mijn eigen ellende leren dragen, en om niet kleverig of hebberig te zijn; ik doe en deed er letterlijk alles aan om rustig, gewoon en vooral gezellig over te kunnen komen, en in neutraliteit gewoon een praatje te kunnen maken. Echt contact. Van hart tot hart. Contact is warmte uitwisselen, noem ik dat. 

Arrogantie |


Tegenwoordig is arrogantie echter modern; een vrouw flirt er doorgaans maar op los maar negeert iedereen die erop reageert. Uit bezitsdrang. Vanuit de ivoren toren wordt dit spel veelal gedirigeerd en geregeerd. De onderdanen hebben weinig in te brengen. Madame speelt de baas.
Dat is niet serieus te nemen. Dus laten mannen zulke matrones maar in de waan en gaan er met een boog omheen.

Nu komt het. Mannen worden ervan beticht slechts één ding te willen en dat klopt; mannen willen vrouwen gelukkig zien
Vergeet niet... het zijn de vrouwen die over seks en voortplanting gaan, en die erop los flirten, ze doen dat openlijk nog wel, uiterst dominant en zelfs provocerend èn doen net alsof dat de normaalste zaak van de wereld is.

Nee! Dat is dat niet!

Degelijk gedrag komt mensonterend over en doet sterk denken aan zelfverloochening.

Flirten komt bovendien niet alleen goedkoop maar ook misleidend over. Wees liever eenduidig en vooral oprecht en dus zuiver in jouw communicatie naar anderen, waarbij lichaamstaal leidend is want dat maakt 95% van de 'berichtgeving' uit, immers.

Wat mannen willen is respect. Zowel geven als ontvangen. Echte mannen willen beschermen wat hen lief is en zijn dus dienend ingesteld, en ontmoeten daarin nogal wat CONCURRENTIE van vrouwen die die rol overgenomen hebben en daarbij hun vrouwelijkheid volledig verkwanseld hebben. Lekker verwarrend maar bovendien een waterdichte garantie op een ongelukkig leven. Immers, hoe gaat een machovrouw, die zich meer macho gedraagt dan de ergste man op zijn slechtst, ooit gelukkig worden??

Geen enkele hoop op verbetering |


Heel eerlijk, heb ik er totaal geen hoop op het ooit nog - langdurig - gezellig te kunnen hebben met een vrouw. Waarom? Zij vecht mij de tent uit. Obsessief dus maniakaal. Vaak genoeg gezien. Het is gedrag dat velen kennen. Vreselijk. Het toont de ware aard van onze 'beschaving'. Die ik Beschaming noem.

Dus dat dwong mij om mijn eigen partner te worden en zo het geluk in mijzelf te vinden. Dat geeft veel rust. Heel veel rust. Dan is zoeken niet meer nodig.

Dus dan zal het allemaal wel. Of anderen hun verantwoordelijkheid nemen tot verbetering van levenskwaliteit is niet mijn zaak. 

Echter voel ik wel van alles; en dus ook van iedereen om mij heen welke behoefte er leeft. En reageer daarop. Want dat is hoe het werkt en wat mensen doen - als je tenminste jouw mond nog durft opentrekken, in deze slangenkuil.

Echter doet men in deze wereld zo gek, dat men dat elkaar (lees: de ander!) kwalijk neemt, ipv rustig en respectvol over de dingen te (kunnen) praten. Blame the Victim, dus het slachtoffer krijgt de schuld. De kunst van het omdraaien. 

Heel eerlijk, ik krijg zo langzaamaan het idee, dat er niet gesproken kan worden tussen man en vrouw, omdat hysterie dan in de kortste keren de boventoon voert. Ik noem dat: 'furie, manie en hysterie'. Woede wordt wakker, men wordt maniakaal oftewel obsessief en vervolgens overschreeuwt men de ander. Da's een terugkerend patroon, bij velen, iig de meesten in mijn leven. Die niet gelukkig mogen worden. Want daar zit taboe op.

Dat is niet leuk. En dat is iig niet hoe het hoort, tussen mensen. Hysterisch gedrag - met maar één doel nl om te overheersen, oftewel, om de macht te grijpen, de sfeer de slopen en de ander de schuld te geven - slaat nergens op. Is onnodig, tegenstrijdig, contraproductief en staat dus heel raar. Men doet dan zichzelf ernstig tekort, eigenlijk. 
Maak het liever gezellig. En doe daar alles aan. Lijkt mij het belangrijkste.
-

Naschrift |


Jouw visie hierop is welkom, maar bedenk: ik heb er lang over gedaan om een andere manier van denken te omarmen. Die van het hart. Dit zijn ingevingen aan de hand van observaties. Waarnemingen, dus. Begrijp je iets niet, vul dan niet in maar stel vragen. Anders resteert: 'geen vragen gesteld, wel oordeel geveld'.

Bonus: hoe moet het dan wel? |

De volgende comédiennes tonen het...

Iliza Shlesinger, over haar ideale breakup: youtu.be/JvTj4QX55NE oftewel "zo moet het niet"

Deze Mexicaanse comédienne is werelds en noemt de drie dingen die zijn vereist, om een huwelijk makkelijk te maken, indien de vrouw zich hieraan houdt: fb.watch/inkAv6OOAS/ ;
Deze comédienne gaat nog verder en noemt drie dingen die een man van een vrouw wil - en geef hem eens ongelijk:
1. een man wil een vrouw in een goede stemming; "maak het gezellig", dus. Lijkt mij niet onredelijk maar het nastreven waard.
2. wees stil ipv rumoerig; wees geen lastpak (dus opnieuw: "maak het gezellig" en vooral: "Doe niet zo achterlijk")
-

Dan nummer drie, deze beschrijft het gedrag van ALLE vrouwen... Dus zo zit het, dames:
-

Nummer 4, eerder al genoemd, want: "Ik wil een relatie vol respect - deze dame legt uit waarom: instagram.com/reel/CxQLU5qu0HT/?igshid=NTc4MTIwNjQ2YQ==
-

En deze, als toetje, een vol-geluld filmpje van mezelf, over wat er gaande is in de wereld; "vrouwen ondermijnen structureel de man, zichzelf en de hele wereld" | youtube.com/watch?v=DTUtJYAwtmE
-

Tot slot, geniale bijdrage van Emily W King, update 3 oktober: https://fb.watch/ntwy3-n1O9/

rj




Volgende, waarin hierop door wordt geborduurd:

Reacties |


Jef: "Helemaal mee, totaal vervreemd, ongelooflijk moeilijk om sociaal te zijn,wel de standaard oppervlakkigheid ,het weer en de voetbal,nzelfs een beetje gooien zoals de Amerikanen met de niet gemeende i love you's zit er hier niet in, vastgeroest van angst ..."

Dirk: "Dat is de nagel op de kop geslagen en ook mijn ervaring… zelfs bij vax vrij en met hartsverbinding en alle mogelijke eigenschappen en ideeën gelijklopend zijn (sommige) vrouwen ondanks de biologische onmogelijkheid om nog kinderen te hebben door de menopauze leeftijd toch helemaal nog in die sexualiteit keuze terwijl dit omvormen tot zoeken naar een gelijkgestemde partner waarmee je gezond zo oud mogelijk kan worden veel meer geluk zou opleveren…
in deze moeilijke tijden waar we aan t begin staan van de moeilijkheden! 
Ik spreek van ervaring en ja iemand zeer spiritueel bewust en toch…
Dus we zijn in Vlaanderen met 7% novax en dus de kans op partner gelijk jou is 0,49% dus 1/200 de kans op iemand spiritueel ook 1/100 op gelijkgestemd 1/100 en zo maar door…
En die die weten wat hun ziel wil die kan je echt op 1 hand tellen want de meesten weten echt niet wat ze wel willen… 
Wat ze niet willen weten ze wel…"

Samya: "Ik begrijp deze tekst helemaal. Ik had hetzelfde kunnen schrijven dan als vrouw. Doe je speels, vrolijk, vraag je een man mee ergens naartoe, dan is het precies of ze voelen zich bedreigd of denken dat je iets wilt met/van hen. Puur mens zijn, spontaan zijn is precies taboe geworden. Heel teleurstellend."

Janine: "Is dit ook niet gekomen door de vrouwenemancipatie??? We zijn elkaar op een bepaalde manier niet meer nodig, wat tegenwoordig wel het belangrijkste lijkt te worden, namelijk financieel"

Agnes: Amen

Lydia: Mooi verwoord en geschreven

Gerrit: Je hebt echt weer een geweldig mooi stuk geschreven. Heb jou één keer meegemaakt. Jij bent in mijn ogen een hele toffe man.

Jan: Geweldig goed geschreven. Daar is over nagedacht. Ik herken er een hoop in, maar weet ook dat er uitzonderingen hierop zijn. Iets met speld en hooiberg, of lantaarntje.

Rini: Goed stuk. Duidelijk over nagedacht. (..)
Succes, je kan dit, je kunt niet met iedereen door een deur. 

Hanneke: Man naar mijn hart

Marijke: Heel mooi geschreven! Ja waarom zo moeilijk doen ! Ben ook alleen, en maak heel vaak en graag een praatje ! (..) 

Trijntje: "Eindelijk iemand die eerlijk is"... [wow!]

Richard: "Prachtige tekst, droevige waarheid"

Leerzaam: deze vrouw legt uit waarom mannen respect nodig hebben. Als geboorterecht, niet als chantagemiddel:

Stel vragen: 















Geen opmerkingen:

Een reactie posten