donderdag 1 mei 2014

Then you win

168 woorden

'First they ignore you. Then they laugh at you. Then they attack you. Then you win'

Wie dat gezegd zou hebben is niet duidelijk volgens deze website. Gandhi? Of Nicholas Klein in 1914?

Feit blijft, dat als je in Nederland iets zegt over de stand van zaken of wilt wijzen op gevaren van maatregelen, dat je dan nauwelijks serieus genomen wordt. De meeste mensen begraven hun kop liever in het zand met de fameuze conformistische houding: "Mij raakt dat niet". 

De definitie van: "Ik conformeer mij." Oftewel: "Anderen beslissen dat vóór mij".

Hoe dan ook, voor al die volhardende zielen is er nu godzijdank dit plaatje:



Tot slot dit toepasselijke plaatje met een briljante uitspraak van Gandhi (denk ik):


Zeg mij...
Waarom hebben we nooit geleerd vragen te stellen?
Waarom hebben we niet geleerd kritisch te denken?
Waarom zijn zelfs de mensen die bulken van de nieuwsgierigheid, verantwoordelijkheid, integriteit en de overdosis aan eigen-wijsheid zo tam nog?

Think - while you still can... it is not illegal yet

Geen opmerkingen:

Een reactie posten