zondag 12 september 2021

Een geile wereld: geil gelul over gedrag dat eigenlijk heel anders zit

Als mannen van die smeerlappen zijn die maar één ding willen...

...hoe kan het dan dat er altijd vrouwen zijn die met hen mee doen?

...hoe kan het dan dat er altijd vrouwen zijn die met hen mee doen?!?

Zijn mannen wel zo op seks belust als vrouwen beweren?


Intro


Ik zat met vragen en heb heel mijn leven mijn ogen wijd open gehouden om te zien wat er gebeurt. Ik was toeschouwer zonder het te weten. Zo kwam ik erachter, dat dit een "geile" wereld is. Ook leerde ik in te zien wat de werkelijke drijfveren, beweegredenen en intenties zijn - en het bleek heeeeel anders te zitten dan mij heel mijn leven verteld was; vandaar "geil gelul over gedrag dat eigenlijk heel anders zit".

Kijk even met mij mee naar mijn observaties na dik vijftig jaar dikke ellende aanschouwd te hebben.
Luisteren kan ook - via deze podcast van 19 minuten: soundcloud.com/watkanerbeter/geile-wereld

Alles begint met vragen


Er zat een vraag in mijn hoofd die mijn uitgangspunt is geworden en jarenlang is gebleven, tot ik er eindelijk zekerheid over had, doordat ik (eindelijk!) mensen ontmoette die mij bevestigden wat ik hen voorhield. 

En niet alleen dat. Ik had inmiddels ook leren checken; de pendel of spiertest brengt de zieldialoog (de wat??) op gang en geeft uitkomst. Honderd procent. Mijn kinderen heb ik dat ook geleerd en zij kunnen dat inmiddels ook. Geweldig, zelfs. Checken geeft duidelijkheid, eigenwaarde en zelfvertrouwen. Niks mis mee. Zeker niet in een tijd waarin mensen dat wordt afgeleerd en men weer terug wil, naar dat "gevoel".

Mijn centrale vraag staat hierboven en luidde: "Als mannen van die smeerlappen zijn die maar één ding willen... hoe kan het dan dat er altijd vrouwen zijn die met hen mee doen? Zit het wel zo, zoals men mij vertelt? Waarom gaat niemand daar tegenin en zegt niemand hardop hoe het werkelijk zit?"

De vervolgvraag, en feitelijk eentje die ik al veel eerder had, luidt:

Hoe is het in godsnaam mogelijk dat ik van jongs af aan overal alle vrouwen als magnetisch zie aantrekken?

Hoe is het mogelijk dat ik sinds mijn tienerjaren elke vrouw vanaf mijn fiets ogenblikkelijk zie en er ogenblik op reageer door mijn hoofd naar hen te wenden? Hoe kan dat? Zelfs als er één ongezien achter mij loopt?

Ligt dat echt aan de man die verweten wordt geil te zijn en alleen maar te willen neuken omdat dat het enige is waar hij aan denkt de hele dag?

Of... Zit het anders?

Nou, wel volgens de experts. Psychologie Magazine stelde: het zijn de vrouwen die meer aan mannen denken en over hen praten, onderling, dan andersom. Mannen praten ook over vrouwen maar eerder nog over materiële zaken die hun interesse hebben. Zoals auto's. Zo blijkt uit onderzoek. Dan blijft deze vraag gerechtvaardigd:

Doen vrouwen hetzelfde als mannen verweten wordt, maar stiekem?

Wat is dan het nut om mannen op te laten draaien voor wat vrouwen willen?

Wat voor sadistisch genoegen spreekt daar uit?

NB: het plaatje rechts, "mannen hebben de naam, vrouwen doen het", dateert van december 2014. Dat maakte ik toen voor mijn pagina, Het lichaam liegt nooit, op facebook. Wie bladert kan het zo terugvinden.

Slap gelul: de erectie


Het is mijn observatie dat ik van jongs af aan - vanaf mijn 10e jaar ongeveer - een spontane ochtenderectie heb. In de periode dat ik volledig op mezelf gericht was, was die er echter niet. Dat was de periode waarin ik af leerde in 7 jaar wat niet functioneel was.

Opeens overviel mij de gedachte dat de ochtenderectie, wat voor ons een totaal onverklaarbaar verschijnsel is, wel afkomstig móest zijn van de vrouw in mijn leven die als het ware "aan mij trok". En zie, sinds er weer een vrouw in mijn leven was kwam de ochtenderectie ook weer terug. Hoe verdacht is dat?! Wat gebeurt er werkelijk onder de radar?

Ik schreef er een rauw en nietsontziend gedicht over:

​OCHTEND ERECTIE | 26 januari 2019


Is de ochtenderectie gegarandeerd?

Niet elke ochtend boven de lakens scheert
de penis in de lucht - het is eerder een klucht
te denken dat hij reageert op hormonen
ipv op omgevingstonen
zoals de intentie van de vrouw des huizes
om zich uit te leven op wie thuis is

Net als in het liefdesspel, de vrouw de man onderwerpt,
gebeurt buiten de sponde ook zo'n rel - en meer nog, dat heb je gemerkt;
alles wat jij vanzelf doet heeft zij geënsceneerd, bekokstoofd, uitgedacht,
als machtsmiddel herkend...
alles wat jij denkt is niet van jouzelf maar door haar opgedrongen en ingeprent.

Zij trekt aan de touwtjes, dus vult jouw gedachten en ook al blijft ze stil,
Trekt ze soms jouw pik omhoog... zonder handen... omdat ze macht wil.

Niet de vrouw is schuldig aan misbruik maar wij allemaal
we zijn vervloekt en plukken elkaar kaal
Dat het zo geworden is is geen wonder
Er niets aan doen is een doodzonde
We lieten het toe om van te leren
Nu is het tijd om dat tij te keren
Ga voor gezond verstand
beter dan zo'n harde piel in je hand ++
-

Een jaar eerder schreef ik ook al over deze averij: 

(ZOEK DE TIEN) VERSCHILLEN | 8 mei 2018

Een vagina alléén maakt je geen vrouw
Een piemel alléén doet het niet in de kou

Met verbinding is alles een bliss
Zonder dat, is seks leeg en liefde een gemis

Zonder flow in contact is alles voor niets
Tis als forse tegenwind op je fiets

Vechten en forceren en niets gaat vanzelf - niet negeren!
Wanneer mensen denken laten regeren, regent het harde sneren

Dat zit je niet in kouwe kleren
Dan moet je warmte ontberen

En loop je te ijsberen
Zonder het tij te keren

Omdat het je niet lukt in je eentje
Zelfs als het een 2cv is - zo'n eendje...

waar kleinzieligheid regeert
en grootzieligheid ontbeert

smelt men de harten
en daarmee de smarten

ga lol maken samen i.p.v vechten
je hebt er niets aan; de ander te knechten

de ander is geen prooi en zeker geen trofee
geen bezit voor steun en houvast, nee!

laat dus los... en SET THEM FREE
Dan wor' je gelukkig en anders nee

Dat zei Sting ook al toen ik tiener was
En ik zat met nog meer tieners in de klas

Waar zijn ze gebleven en wat hebben ze ermee gedaan
Ze zijn zich zo gaan misdragen en stellen zich aan

Ik vind het niet leuk meer en schei dr mee uit
Eén ding kan ik niet plaatsen en da's een ander woord voor fluit:

Venus
met een penus

Had Sting dan toch gelijk
zijn onze vrouwen echt zo mannelijk?++


live versie met Brandford Marsalis



Inzichten


Er begonnen mij een paar dingetjes op te vallen en gaandeweg steeds meer, toen de zieldialoog op gang was gekomen en mij als het ware ondertitels gaf bij alles wat ik waar nam.

Wat ik heel mijn leven al reeds als onverklaarbaar had gezien en waarover ik met vraagtekens was blijven zitten werd gaandeweg steeds duidelijker voor mij, tot het op een bepaald moment voor mij als een paal boven water stond dat alles precies omgekeerd zat ten opzichte van hoe het mij gepresenteerd was door mijn leefomgeving, om te beginnen mijn eigen moeder.

Mij viel op dat zij heel mijn leven mij een rad voor ogen had gedraaid oftewel had voorgelogen en erger; pure mindfuck oftewel geestelijke verkrachting op het tirannieke af

Gaslighting - de Mind Fuck van huis uit - Het Narratief van de Moeder


Er bleek niets te kloppen van wat zij vertelde. Mijn eigen moeder bleek mij de geest te lullen door mij consequent een alternatief van de waarheid voor te schotelen. Maar ja, moeders (of wellicht vrouwen in het algemeen) hebben geleerd door te drukken dus hun ideeën als waar op te dringen, zodat je wel mee moet gaan in Het Narratief van de MoederDus ik hapte wel. Alleen al uit nieuwsgierigheid. Maar ook, omdat er geen alternatief werd geboden. Nergens. 

Over alles wat gebeurde had zij een "verklaring" en die strookte meestal totaal niet met de feiten maar was bedoeld om mij in te palmen, te overmeesteren en te overheersen. Bezitsdrang, dus. Zo leerde ik later.

Betovering 


Wat vrouwen met mannen doen zie je in Tom & Jerry-films; Tom de kat is zichzelf niet meer, zijn tong valt op zijn knieën, heeft geen idee dat zijn staart vlam vat en zit in haar greep.


Anders gezegd: zodra de vrouw haar MAGIE oftewel haar CHARME - wat hetzelfde is als BETOVERING - tentoonspreidt, valt de man als een blok voor haar oftewel wordt opgeslokt in haar web van intrige en doet alles om haar te behagen. Eén grote betovering waaruit hij niet ontsnappen kan.

Een maat van mij en mede-schrijver constateerde tot zijn ontsteltenis, dat 20 kerels in een mum van tijd precies hetzelfde dachten als zij; een bevallige vrouw die lonkend hun goedkeurig kwam oogsten. In enkele minuten was het tij gekeerd en kon zij alles met hen doen; hen alles laten denken, vinden, zeggen en doen. Ze waren afstandbestuurbaar geworden. 

Vraag: wat denk je dat er in het huwelijk gebeurt?

Oorsprong


Ik had het al even over de rol van de Moeder. We doen wat zij zegt en zij eist dat ook, van ons, met de zin: "Doe nu maar wat ik zeg." De oorsprong van dit Stockholm-syndroom, waardoor hele volksstammen zich laten misleiden door een malafide regering, laat zich raden. Dat is de eigen leefomgeving die zo giftig is als een slangenkuil en wespennest bij elkaar.

Gevolg: vrouwen laten mannen kunstjes doen


Als gezegd: vrouwen lijken de afstandsbediening van mannen te willen hebben. Bezitsdrang bij uitstek. Dat neem ik even als uitgangspunt voor het volgende.

Gevolg: vrouwen reiken over alle grenzen van het toelaatbare heen met hun onzichtbare tentakels en grijparmen en klauwen er op los. Als een man iets voelt in de aanwezigheid van een vrouw, tien tegen één dat zij hem dat laat voelen. Kijk maar hoe "overleg" gaat tussen man en vrouw. Gaat dat rustig en vredelievend of is de vrouw (meestal) agressief en moet de man het onderspit delven omwille van de zoete vrede? Dus: moet hij de vrede bewaren door zich gewonnen te geven, ja of nee?? Wat voor ridicuul gedrag is dat dan?

Dit is geen mening en geen veronderstelling maar veel erger. Het is mijn observatie. Ik zie dit continu om mij heen gebeuren, bij wie dan ook...

Tot slot: gedicht over de strijd tussen man en vrouw


Geen relatie, wel vrijheid | prikbord bij de buurtsuper | 8 mei 2018


"Geen relatie, wel vrijheid"; zo luidde de annonce.
Ik zag een bos vol bomen en voelde mijn hart -hard bonzen

Ze zegt wat ze niet wil dus is het niet waar
ik adem zwaar en denk nog: "Dit voelt raar..."

Ik bel haar op en zeg dat ik níet kom
Haar: "Kep al een friend hoor" slaat in mij als een bom

Verdikke met die dingen ben ik altijd te laat
Het kreng woonde ook nog bij mij in de straat

Ik verheugde me al op ellenlange gesprekken
Hoe ze doelgericht alle energie uit mij zou trekken

Elke avond strijd, ik zag er naar uit
voor mij lege handen, voor haar de buit

voor haar de kluit, en de stukkende ruit
omdat ze die zelf ingooide met veel geluid (met haar fruit?)

ze lonkte met niets, ik moest het voor haar oplossen
dus dat heb ik gedaan; ik ben nu alléén in de bossen

zonder vrouw, zonder gedoe, alléén met mezelf, mijn morsige zelf;
ontstaat het fundament van mijn bestaan en het gewelf

hoewel mijn hart echt stevig lek is
kom ik er achter dat dat "alleen" toch zo gek niet is

maarr door "je eigen partner worden" en "ik hou van mij" van harrie jekkers,
mis ik nu mooi elke avond... al dat lekkers.

ik pak de tissues en ga boven wat beogen
niet voor lokale opstand, want ik veeg gewoon mijn ogen.++

Dit gedicht is ooit ook als podcast opgenomen: soundcloud.com/watkanerbeter/geen-relatie-wel-vrijheid

Dit idee dateert van 2014 met de blog: “Geen relatie, wel vrijheid” | hoe we onze eigen partner hebben te zijn - zie: dagboekvaneenvreemdeling.blogspot.nl/2014/03/geen-relatie.html

Harrie Jekkers, onnavolgbaar met zijn bijdrage aan de kunst met: "Ik hou van mij".


Mannen als lustobject


Iedereen "weet": vrouwen worden gezien als lustobject. Kijk de advertenties in blaadjes, reclamefolders en bushaltehokjes (abri's) er maar op na. Het toont ons flirten, lonken, verleiding en dus seks, seks, seks. 

Maar omgekeerd gebeurt dat DUS ook; het wordt, waarschijnlijk door vrouwen, ook handig omgedraaid en zij bekijken mannen, wellicht wel doordat zij als minderwaardig en lustobject worden gezien, daardoor, ook zo. 

Hoe? Als PROOI. Als TROFEE. De gedichten beschreven het al. En wat dacht je dat die blote kerels uitbeelden, zoals de Chippendales? London Knights? Candy men? 

Kijk maar en oordeel zelf over deze Candy men in Holland's Got Talent:


Dat is geen cultuur en moeten we niet willen. Maar het gebeurt... dus dienen we ernaar te kijken en het bespreekbaar te maken. Hoe dan, als iedereen daarvoor wegloopt? Toch wordt het onontkoombaar want steeds meer mensen wordt het duidelijk. Sinds de jaren '60, toen seks losgekoppeld werd van liefde en huwelijk - iets dat ik las in savethemales.ca/001904.html (The Rockefellers Alienated Women from Men) als één van de vijf strategieën om deze maatschappij te ondermijnen en te ontwrichten - is er iets belangrijks veranderd wat de waarden van de wereld te grabbel hebben gegooid.

Wat kan dat anders zijn geweest, dan (een zet van) Verdeel en Heers? 
Seks houdt de mensjes wel bezig, immers. Geef ze brood en laat ze spelen.

Het gaat nog veel verder. Wat nu, als de meeste meisjes jongensgek blijken te zijn... oftewel machtswellustigen?

Zie in, hoe wij misleid en gepiepeld (gePEOPLEd) worden. Eén grote gaslighting-fabriek. Eén grote poppenkast. Met jou als hoofdrolspeler van jouw eigen wereld. Jouw eigen Truman-show. Jouw eigen op maat gesneden Matrix. 

De grote vraag resteert, wanneer het inzicht ontwaakt, het besef indaalt, dat we bij de neus genomen en misleid worden? Wanneer gaan we doorzien dat we verdeeld en overheerst worden? Hoe lang nog?

Stap één is gezet. Nederland is bevrijd van de betovering van spirituele lasten. Nederland is op weg.
Deepak Chopra zei het al in 2004 toen ik naar hem kwam luisteren in de RAI te Amsterdam: 
"Hol-land is the Holy Land; here the change will start."

Zou leuk zijn. 
Hoop het nog mee te maken voor ik omval van al deze ellende.
Misschien niet. Dan kom ik terug, om alles opnieuw te aanschouwen.++

rj

The video of Gary Jules' and Michael Andrews' cover version of Mad World (2001 - original by Tears for Fears, 1983; Curt Smith and Roland Orzabal), directed by Michel Gondry. Throughout the video children are making animated figures on the sidewalk below. (the song was featured in the movie Donnie Darko. If you haven't seen it, seriously consider it.)... prachtig...

Mooier nog is deze live versie van Mad World: youtu.be/1F81N5Ephpc

Curt Smith en dochter Diva samen, 2020:

Duet van Curt Smith
(zanger van het origineel van Tears for Fears, 1983)
met Gary Jules die het lied in 2001 voor het eerst coverde:

Aanleiding - onlangs trad het popupkoor van Margriet Eshuijs op 
in het park achter mij, en roerde mij dit lied tot tranen:


Everybody hurts... (1992, R.E.M.)... hang on...



Care? Dare? Share: ​"​Een geile wereld: geil gelul over gedrag dat eigenlijk heel anders zit​" - dagboekvaneenvreemdeling.blogspot.com/2021/09/geile-wereld.html



Geen opmerkingen:

Een reactie posten